Mycke ska man...

...vara med om här i livet..! Hoj oj oj.

För att göra en lång historia kort kan jag berätta att jag har haft lite otur med min gamla cykel den senaste veckan. Det började med att slanglåset helt plötsligt GICK AV. Bra lås. Det gjorde att jag fick börja använda det gamla rostiga låset som sitter där bak istället.

Dagen därpå fick jag punka på bakdäcket på vägen till skolan. Lite sen som vanligt och tjurskallig så cyklade jag vidare ändå. Stannade efter halva vägen vid en cykelpump, men när det bubblar regnvatten ur slangen så går luften ur rätt fort märkte jag.. Jag lämnade på eftermiddagen in cykeln inne i stan (skitbra ställe, 90:- och klart på ett par timmar) och hämtade hem cykeln dan därpå (då jag förövrigt glömt plånboken hemma så jag fick låna cash på jobbet innan).

ÄNTLIGEN EN HEL CYKEL, tänkte jag och cyklade gladeligen hem i regnet.

Detta var igår kväll. Imorse när jag äntligen skulle få cykla istället för gå till skolan, så var min ENDA cykelnyckel spårlöst försvunnen!! Jag kunde inte förstå vart den tagit vägen. Jag har den ju ALLTID i jackfickan när den inte sitter i cykeln.. Jag letade i en kvart (till och med i kylskåpet), men gav sen upp och fick än en dag promenera och komma svettig och 25 minuter sent till skolan...puh!

När jag kom fram till skolan ser jag Sara i klassen och ska precis berätta hur förbannad jag är för att jag tappat bort min enda cykelnyckel. Samtidigt drar jag av mig mössan, och vad flyger inte ut och plingar till på backen bredvid mig, om inte NYCKELJ*VELN!

Det är så typiskt mig att råka ut för en sån grej. Hur i hela fridens namn hamnade den där? Hur lyckades jag sätta på mig mössan med nyckeln däri och ha den på mig under hela tiden jag letade den, utan att märka ett smack?

Jaa det är sådana frågor vi aldrig kommer få svar på..

Jajja, samtidigt som all denna cykelröra så har jag varit på jakt efter en färsk hel kyckling. Har misslyckats totalt fram tills idag. Så nu står den där i ugnen och gottar till sig.

Det kanske börjar ordna upp sig trots allt!

image516

Kommentarer
Postat av: Kakan

Hahahahah... DET är ironi det. Att leta efter någonting som man har på huvudet! :) Fan vad du e skoj. Och OJ vad jag vill sätta mig på tåget till U-sala och kalasa på den där kycklingen! DAMN! Puss.

Postat av: Jenny

Den där kycklingen ser inte dum ut inte... Mina makaroner känns sådär just nu.

2008-01-14 @ 16:52:32
URL: http://www.tantjenny.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback