MVGMVGMVGMVGMVG

YES!
Fy faaaaaasen va nice!
Så här blev resultatet av den här hösten:

MVG i Engelska B
MVG i Info&Layout
MVG i Matte B
MVG i Svenska B
MVG i Historia A
MVG i Samhälle A
MVG i Fysik A

Jag gjorde det!  I can´t believe it?!
Men jävlar i mig vad jag har jobbat för det.
Har betygssnackat med fyra lärare på två dagar.
Det stod och vägde in i det sista i iallafall tre av de här ämnena.
Inatt klockan 01.26 fick jag det sista beskedet per mail, snacka om i sista sekund. MVG i fysik A!
Idag ska jag skicka in mitt samlade betygsdokument... Klar!
Sen är det bara en lång väntan till den 15 december, då antagningsbeskedet ska dyka upp i brevlådan.

Nu kommer jag ha ett liv igen. Ha! Va galet.
Känns helt tomt att inte ha fjorton grejer som ska lämnas in imorgon...! NICE!

Annars då?
Jo, i helgen var det Skinkcup i Järpen. Vi vann hela skiten, vi var grymma faktiskt. Jag gjorde ett mål vilket man kan räkna som ett halleluja-moment eftersom det ungefär händer var tredje år nuförtiden.

I lördags skjutsade jag morsan och farsan till flygplatsen. De ska vara i Thailand i tre veckor. Så nu är jag vaktmästare på heltid. Än så länge står huset kvar, allt har gått bra förutom när jag vattnade en plastblomma så det sprutade vatten åt alla håll.. Ha, klantigt värre.

Det är rätt tomt att bo i ett stort hus alla by my self.
Tur att man har sina vänner som kan komma och göra en sällskap ibland!

Näe nu ska jag nog slappa lite i soffan ett tag...AAaahh!
Må gott allihopa!

Slutspurt!

Nu är det inte mycket kvar, jiiihooo!
Bara ett kursprov i fysik...jajja, det får gå som det går.
Det finns vissa störningsmoment i mitt pluggande.
Se själva.


Å, ett sudd att leka med!


Äh, det där såg skönt ut, jag lägger mig!

När till och med kattrackarn tycker man blivit en pluggnörd så har det gått för långt.
Tack och lov så är det snart slut på eländet...

Gaaahh....

ÅåÅåÅåÅåÅåÅåÅh.....usch och fy vad jag har mycket att göra nu.
Det är så mycket olika grejer som ska göras att jag har hamnat i det här tillståndet att jag bara gapar, stirrar rakt fram, är helt förstelnad och inte vet vart i högen av grejer jag ska börja...

Men nu är det sluttampen. Nästa vecka ska ALLA betyg vara satta, och då helst till MVG:n allihopa, annars är allt arbete hösten 2006 gjort helt i onödan.

Det som ska vara klart inom tre dagar är en analys av ett samhällsproblem som både ska redovisas muntligt och skriftligt, ett kursprov i Fysik om precis ALLT som vi gjort hela terminen och ÄNNU mer, en muntlig redovisning med matteläraren av de fel jag hade på kursprovet i matte B förra veckan, ett arbete om första världskriget på historian och sist men inte minst ett 5-timmars kursprov i svenska B imorgon mellan halv nio och halv två....GAH!

Och dessa grejer är ju alla liksom avgörande för mina betyg. Det vill säga, allt jag kämpat med den här hösten hänger på de här prylarna som jag måste styra upp innan fredag!!

Är det ens tillåtet att pressa en stackars elev som fastnat i gymnasieträsket på det här viset?
(här ska alla tycka jättesynd om mig, och känna att ni inte har det så dåligt som ni tror!)

Men det känns dumt att ge upp så här i slutspurten.
Näe Johanna, nu måste du minsann kämpa in i det sista...!

Klimat i framtiden

Igår under reklampausen i OC zappade jag över till Aktuellt en snabbis.
Det handlade om klimatförändringarna som blivit så hett ämne på sista tiden.
Där sa en expert på området att vi måste göra något nu för att minska utsläppen, precis som alla säger.
Men han sa också att om vi INTE gör något nu, så kommer det bli ÄNNU värre om 40 år.

Alltså, det vi gör nu kommer först visa sig om 40 år, och klimatförändringen just nu beror på vad vi släppt ut de senaste 40 åren...

Känns lite hopplöst. Bara för att människan släppt ut så mycket avgaser under 40 års tid kommer t.ex. jag få leva hela mitt liv i ett dåligt klimat.

Därför måste vi göra något drastiskt åt miljön NU,
så kanske man åtminstone får dö i finväder...Pust.

Over and out.

Ack Jämtland du sköna..

Tre bilder säger mer än tretusen ord... titta och njut av vårt fantastiska vinterlandskap!

vackert

snö

jämtland

Åhhh, I love winter!
Minus 2 grader, klarblå himmel och vindstilla, kan inte bli bättre.
Men vad gör jag en sådan underbar dag som den här?
Jo, klockan 07.00 till 10.30 var det städning på Kvantum med fotbollslaget.
Kom hem och sov till 12.00.
Sedan dess har jag suttit framför datorn med ett samhälls-arbete.
Huuuva.
Näe, jag är INTE avundsjuk på de som är i fjällen idag...nej nej.
(en låååååång suck)

Cheky girls..blä

Är det nån mer än mig som såg "Fool around with Cheky girls" på tv4+ nyss??
(eh...erkänn nu att ni också såg..?)

Herregud, jag säger då det.
Det är en engelsk show som går ut på att en singeltjej eller kille ska "umgås" med 4 killar eller tjejer och försöka lista ut vem av dem som är singel. Endast en av de fyra är singel, de andra har sina flick/pojkvänner i ett rum bredvid. Rätt sjuk idé om man säger så...

Den här gången var det två läskiga tvillingtjejer med hemsk brytning som skulle testa 4 killar och tillsammans bestämma vem som var singel. Om de valde rätt skulle de få dela 10 000 pund med honom, annars får killen dela det med sin tjej.

För att göra detta hade de olika moment med killarna. Det var hångel hit och dela säng dit, med TVÅ stycken dessutom. Och hela tiden satt de 3 flickvännerna i rummet bredvid och såg allt på en tv-skärm. Det slutade med att en tvillingtjej blev kär i en av killarna som HADE flickvän, de valde honom, han och hans tjej fick dela på pengarna och den stackars lilla tvillingtjejen som fallit i fällan, grinade som aldrig förr.

Alltså förstår ni att det var SÅ pinsamt att jag satt och skämdes i tv-soffan. Hur kan man frivilligt vara med på något sådant. HELT sjukt. Jag kunde knappt titta, så genant var det. Huuuva.

Men ändå var jag ju bara tvungen att se hur det slutade.
Så där satt jag i en hel timme...unbelievable!


En hög tröttma..

Här kommer ett nytt uttryck som jag tycker vi ska börja använda i det svenska språket.
Ordet är TRÖTTMA.
Det var på en nattbuss påväg hem förra lördagen som jag fick höra det här fenomenala ordet.

Två herrar i 45-års åldern satt bredvid mig, längst bak i en knökfull buss. De satt och diskuterade och skrattade åt allt möjligt, och jag (och flera runt omkring) kunde inte låta bli att tjuvlyssna. De hade sådana roliga diskutioner att jag såg på folk att de satt och log, och gjorde allt för att inte brista ut i gapskratt över vad de hörde. Inte blev det bättre av den ene mannens fnittriga fru satt bredvid och nästan höll på att dö av skratt under hela resan.

Iallafall så pratade de om allt mellan himmel och jord, och för en stund blev det tyst. Då sa den ene:
Du, jag känner att jag har en hög....tröttma just nu!

Pahaha, sa du TRÖTTMA, frågade de två andra och kunde knappt få luft för att de skrattade så mycket.
Ja? Det är väl ett skitbra ord. Jag kom på det precis nu, sa han som kläckt ur sig det och skrattade han med. 

Jag håller med. Jäkligt bra ord. Hög tröttma, man har en hög halt av trötthet i kroppen. Jag förstår precis.
Tack för en givande nattbusstur!