Peanutbutter cupcakes

Susanne fyllde 25, och jag tänkte; varför inte baka något för att fira henne härom veckan, som en liten surprice?! Har nyligen fått receptboken "A piece of cake" av Leila Lindholm som en sen julklapp av svärmor, och det är banne mig den vackraste receptbok med de absolut smaskigaste recept jag någonsin sett! Efter många timmars bläddrande och dreglande över de fina bilderna valde jag att göra "Peanutbutter cupcakes".

This was the result.












...ja det går tyvärr inte att beskriva med ord hur fantastiskt goda dessa energibomber var. Frostingen ovanpå är gjord av philadelphiaost, kakao, jordnötssmör, florsocker och starkt kaffe. Ja ni förstår. Himmelskt!

Appropå jordnötssmör. Jag är fast! Jag ÄLSKAR jordnötssmör på allt, mackor, kex, på en kniv...! Kan inte sluta äta det! Och trots dess 50% höga fettinnehåll så är det faktiskt BRA fett, dvs till största delen enkel- och fleromättat.

Tips!
Häromdagen när jag kom hem från ett skivstångspass åt jag min gamla Nya Zeelands favorit, nämnligen en macka med jordnötssmör och skivad banan. Det låter konstigt, men det är en höjdare! Kollade upp hur det mellanmålet ser ut i näringsinnehåll, och en sådan macka med ett glas lättmjölk är ett superbra återhämtningsmål med lagom mängd protein, fett och kolhydrater. Prova det vet jag!

Var hela helgen i Åre en dröm?



...DET VAR JU FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT!!

Det här kommer jag leva länge på. Mycket länge.

Dagens middag





















Hel kyckling i ugn med en krispig yta av grillkrydda och soja,

till detta honungsrostade rotsaker och grönsaker
och därtill
en kall sås med örter med en touch av honungsdijonsenap.

Aaahhh smaklig måltid!
Tack för det.