Hej alla hippocampus-fans!

Det är Karin som styr båten ikväll.
(Ja, det är alltså jag (karin) som skriver)

Som ni kanske ser har Hippocampus fått sig en liten tillfixning!
Inget avancerat, bara lite prydligare.
Man kan tycka att bloggen påminner en del om min egna blogg...
... det blev liksom enklast så! :)

Hoppas att ni gillar det.
Eller, hoppas att DU gillar det, JOHANNA.
Annars får du ändra den själv ;)

Godnatt alles!
Hare.

Bedövad och bedrövad.

Kom precis från tandläkarn.
Är 850:- fattigare.
Jag har lagat ett fjuttigt litet hål.
Måste man bedöva halva ansiktet för det?

Bedövning är bedrövligt.
Halva tungan, halva hakan och halva underläppen är helt borta.
Borde ta tillfället i akt och pierca mig i läppen!

Hungrig är jag också.
Men äta får jag inte göra förrän bedövningen släppt.
Vilket är om typ två timmar.

Bedrövligt.




Surprice!!



JAG ÄLSKAR ÖVERRASKNINGAR!
Och vem blir inte sjukt glad av att hitta ett superfint paket i brevlådan en helt random tisdag?!
En vanlig födelsedagspresent på födelsedagen är ju ingen överraskning.


Tusen tack Karin, det var ett superfint halsband! I love it.
(mer bilder, kolla in
Karins fotoblogg)




Folkes i ett nötskal

...glömde nämna den allra sista fasen i tentaperioden. Tentafesten.
Innan detta krävdes ett besök på affären.


 

Är inte detta typiskt Folkes Livs på Rackarberget så säg!?
De har koll på vad studenter är ute efter.

Tentaplugg-analys

Nu har jag analyserat mitt tentaplugg (såhär efter snart två års universitetsstudier). Har genomlidigt ett antal tentaperioder, och är just nu i slutspurten på den största av dem alla.

Detta är faserna som ska gås igenom VARJE gång:

1. Tenta närmar sig
Det är någon vecka innan tenta och man känner stressen öka för var dag som går, tankarna kretsar kring: det här kommer aldrig hinnas med. Nu måste jag öka takten.

2. Farten avtar
När man varit duktig några dagar kommer hastighetsminskningen. Man kommer på tiotusen MYCKET viktigare saker som måste göras t.ex. städa, diska, tvätta, läsa reklamblad, titta på TV-shop och räkna gruskorn (för att citera Cissi). Pluggfarten går ner i varv.

3. Två-tre dagar innan tenta - PANIKEN
Det här är den värsta fasen av dem alla. Paniken smyger sig sakta på och man känner att det här är kört. Tankar som "jag är sämst i världen", "jag vill lägga mig ner och dö här och nu" och "jag vet, jag bryter armen på mig själv, så KAN jag inte skriva tenta" (för att citera Mathilda). Den här fasen ska bara genomlidas, och att plugga nu är heeeelt omöjligt. Det bästa är att göra något helt annat (jogga och baka kladdkaka är mitt förslag).

4. Det här är skitenkelt
Helt plötsligt en morgon när man vaknar känner man att jag är ju inte så dålig som jag tror. Det här som jag ska lära mig är ju faktiskt skitenkelt, och man fattar inte att man kunde ha panik över det lätta. Här kommer tankar som "jag kan allt!", "jag är ju grym!" och "ingen mening att plugga mer, jag kan ju ALLT". Trots att detta är är härlig fas så är det även farligt. Självförtroendet ligger några meter för högt på skalan, och man kan faktiskt inte så mycket som man tror. Här är det svårt att motivera sig till att plugga, så det krävs mycket självdisciplin igen.

5. Slutspurt, dagen innan
Försöka slutspurta går ju, men det är inte till stor nytta. Mer information går tyvärr inte in i lagringsutrymmet.

6. Det stora ögonblicket - TENTA

Kliver upp, gör sig iordning, allt verkar som vanligt bara att pulsen ligger ganska mycket högre än vanligt. Man kollar fyrahundra gånger innan man åker att penna, sudd och kårleg är med. Nu är det dags för alla kunskaper man förmodligen lagrat i hjärnan att dyka upp vid rätt tidpunkt!


Summa summarum. Stackars kropp att få utstå med så mycket känslor/tankar/kroppsliga förändringar på så kort tid. Det är inte lätt att vara student...



Ok, tillbaka till studierna! =)

Ready for the rain

Jag har dagen till ära [läs: för några veckor sen, pga datatrubbel], den absolut finaste, soligaste och varmaste höstdagen hittills, införskaffat mig ett par stövlar!

    
Andra köper finstövlar, jag köper gummistövlar.

Hittade tillslut ett par som INTE är blommiga/randiga/prickiga
utan bara svarta.
Mycket praktiskt när regnet väl kommer.

I AM PREPARED! Aldrig mer blöta tår och byxben! Jiho.


Kan passa på att visa lite fina höstbilder som jag tog idag [läs skiiiitlängesen] efter jobbet.








Autumn is nice.

Jag gjorde det omöjliga.

..eh jag fixade datorn!

Eller rättare sagt nu går det att lägga upp bilder igen. Jag tänker INTE säga vad felet var, för då blir jag så dumförklarad att jag måste sjunka genom jorden och försvinna ett bra tag. Hehe. Ja. Så nu kommer förmodligen lite uppdatering här framöver.


Jaaaamen jag kanske inte är så smart som jag ser ut, ok?!

Skitblogg

Den här skitbloggen fungerar icke!!

Eller rättare sagt det går inte att ladda upp bilder. Jag har försökt ca 58 gånger i en månads tid (eftersom jag inte vet vad felet är så har jag tänkt att det säkert ordnar sig med tiden) men det går fortfarande INTE!!! Det är något stort fel på den här förebaskade datorn. Hata datorer! Jag har ju massa saker att dela med mig av, men utan bilder är det ju blaha blaha..

Iallafall för att nånting ska hända här så har jag bytt bakgrund =)
Karins var så fin så jag ville också ha en mörk bakgrund! Texten här är skitful, men jag vet inte hur man ändrar så det är bara att acceptera..

Som ni kanske förstår så gör jag detta istället för att tentaplugga. Brukar hända saker här då, vet inte hur det kommer sig! På onsdag är det dags för STORTENTA! Halva terminen ska tentas av och hela kroppens funktioner i och med detta. Det är inte så lite kanske ni förstår.

Så hör gärna av er med en eller flera kroppsliga frågor så ska jag försöka svara! Det blir ju ett roligare sätt att plugga på. Så kom igen fråga på!!! Det kan handla om precis vad som helst, var inte blyg.

Puss din J