KB & RBS

Kändes så rätt att avsluta denna långa dag med två KB & RBS mackor.
(ja det är faktiskt bröd långt där under..)



(köttbulle och rödbetssalladsmackor)

NU längtar du väl iallafall ändå hem en aning Anders?! =)

Idag har jag, Jenny och Maria (och ca 26 000 andra) sprungit TJEJMILEN 2009!
Gick grymt bra. Jag vet inte vad det är med mig och tjejmilen, men båda
gångerna jag har sprungit har det varit KUL och gått riktigt BRA.
Fin bana, fint väder, lagom trångt, ingen antydan till håll eller andra besvärliga bestyr.
En kanondag helt enkelt.
Ja, nog plågas man en del de sista 4 km, men det glömmer man när man kommer i mål!

Ny rekordtid: 52.43

Imorgon börjar den nya terminen. Psykologi here we come!



Roadtrip -09

Aaahh! SEMESTER! Vilket härligt ord. Detta skulle bli den sista för sommaren 2009.

Roadtripens runda: Uppsala - Nyköping - Eskilstuna - Dala-Järna - Sundsvall - Uppsala
Deltagagare: Fem glada dietiststudenter
Mål: Att besöka åtminstone tre hemstäder med tillhörande familj, besöka en sommarstuga, äta kräftor samt stanna vid minst en loppis längs vägen.









MISSION COMPLETED!
Å det var en fantastiskt rolig/härlig/skön/perfekt resa.


Tack till alla inblandade!



Dags för dop

Lilla Tyra, Morgans systerdotter ska döpas på lördag.
Åh va kul det är att pyssla!







Efter lite trubbel med doppresenten (beställde ett smyckeskrin på internet, trasigt vid framkomst..) blev det så här i sluttampen ändrade planer. Idag sprang jag på stan efter jobbet (man är ju ute i god tid som vanligt!) och köpte regnskog till storleken av en fotbollsplan på Body Shop till henne, fick ett fiiint certifikat som vi ramade in. Hittade även detta söta presentpapper och ett fint dopkort med gulddetaljer.

Det är nästan så man vill döpa om sig själv och ge paketet till mig själv. Älskar fina paket!

För övrigt så jobbar jag imorgon min SISTA dag för sommaren på äldreboendet, eller omvårdnadsboendet som det så fint heter, i Bälinge. Känns riktigt skönt. Trots att det har sina härliga stunder då gamlingarna är på bra humör och är söta och gulliga så är det ett jäkla slitgöra rent ut sagt. Och för ingen lön att tala om. Näe, nu ska jag ha 1,5 veckas ledighet.

Kommer bli grymt bra.

Efter det blir det en helgs kaffeförsäljning, Tjejmilen, psykologikursstart, Alanya en vecka med hela tjocka släkten och sen är det dags att fylla 25. Ja det var väl mitt liv den närmsta tiden.. HEJ


Oh yes, jag har gjort mönstret alldeles SJÄLV! Är mäkta stolt faktiskt.


Nej så tjukk du ha blitt...

Till alla er därute, om ni som jag har börjat ert nya liv så här efter alla godsaker som hör sommaren till.
Titta på den här och bli peppade för att "slanke dig litt". Aldrig mer blir du sugen på smågodis, I promice.

Ole-Ivars, vilka hjältar!
Världens bästa video:





PS. jag har ingen aning om hur man gör för att få upp själva you-tube-rutan här på bloggen...
Nån som känner för att berätta för en liten stackare som mig?

Thanks brothá!

Yran med sked

Oj oj oj en sån Yra!!
Det har varit tre fullspäckade dagar i Östersund, hur skoj som helst.

På lördagen var det äntligen dags för världsrekordförsöket i skedning!
Se resultatet nedan och glöm ej läsa den mer utförliga kommentaren av Gish...

Skedning för världsrekord