Puh!

De senaste dagarna har jag gjort det här:
Pluggat, jobbat, sovit, ätit. Thats it.

(Ok, klämde in lite korridorsfest i lördagskväll, det var ett fint avbrott!)

Det vankas tenta på onsdag, mastodonttenta dessutom (12 hp). När jag äntligen lyckats ta mig igenom det viktigaste i alla olika avsnitt blev det TJUGOSJU sidor med anteckningar!! Gaaah. Nu ska jag bara lära mig det också...

Igår satt jag hela dagen och läste om ägg, socker, salt och bakning. Bakningen gjorde mig så inspirerad att jag var tvungen att ha ett praktiskt inslag i allt teoretiskt Jag bakade rågsiktsbröd, och fortsatte med teorin medans brödet jäste! Mycket effektivt! 

image513

Yummie säger jag bara. Blev kanongott.
Om nån känner sig sugen att baka dessa så finns receptet på Rågsiktspåsarna.

Det var allt från mig.
Back to working with my brain.


En sån helg! Hoj oj oj.


Bilder säger tydligen mer än ord, så här kommer några väl valda som säger ALLT om det gångna helgen med brudarna mina..


     

     

        

  


Dock är det en hel del gobitar som inte fångats på kort (eller helt enkelt censurerats för allmänheten). Det är till exempel Gabbsans breakdance, killen med kranen, BB missuppfattningen, Jämtlandssången i hiphopversion, stora shots, Jude Law, hasselnötsnipples och mycket mycket mer...


Tack brudar för en riktig KAAANONHELG! 
Vilken stad ska vi göra osäker nästa gång?!



 


Vill du också ha snöblandat regn i ögat..??

...kom och cykla i Uppsala!

Kom precis hem från jobbet. Det toksnöar, ni vet sån där snö med 99% vatten (hahaha..vad är resten kommer ni besserwissrar som jag inte nämner i namn att fråga) Jamen jag menar ju att 1% är fruset och resten är i vätskeform. När jag cyklade så kom allt in i ögonen och maskaran rann sådär härligt ner för kinderna. Nu ska jag tvätta. Jo ni läste rätt, tvätta en fredagkväll.

Annars då?
Jo det rullar på. Har börjat att försöka plugga lite till våran mastodont-tenta om 2,5 vecka. Låter länge, men jag vet hur fort tiden går. Den här gången SKA jag börja i någorlunda tid hade jag tänkt. Har planerat in alla olika avsnitt i almenackan, så nu finns ingen återvändo.

Jag har dessutom börjat läsa (eller rättare snart läst ut) en grymt underhållande bok, "Privat - mailkorrespondens" av Carolina Gynning och Alex Schulman. Bra när man ska koppla bort alla seriösa tankar, typ plugget. De skriver himla roligt de där två! Hela boken är mail som de skickat till varandra, om hur de lär känna varandra m.m. 

Jag kan säga att kostvetenskap B (som vi läser nu) är grymt kul. Vi var på Arla förra veckan och fick se hela proceduren från mjölkbilen till färdigpackade mjölkpaket. Skitkul faktiskt. Man var som barn på nytt där inne! Jag hade kunnat stanna i timmar och bara titta där mjölken förpackades. Det var maskiner för allt, det åkte mjölkkartonger i alla möjliga färger på rullband runt i hela lokalen. Svårt att beskriva, men allt gick så fort och på räls, och sånt är underhållande! Provsmakningen efteråt var också en höjdare.

I onsdags var vi på ett charkföretag. Det var banne mig också skoj. Inte alla som vet hur det ser ut när man producerar en varmkorv! Haha, själva korvstoppningen såg ju så kul ut att jag inte kunde hålla mig för skratt. Korvarna bara flög ut i sina skinn genom små hål och bildade längor som prinskorvar. Jag vet inte vad korvstoppargubbarna tyckte om mig när jag skrattade åt deras arbete.. Men det får man tåla om man är en sån.

Jag har börjat inse att det snart kommer bli jul. Därför inhandlade jag en julklapp till mig själv bara sådär i förra veckan. En tvättmedels-burk! Den e så söt att jag funderar på att använda den som handväska. Nu blir det tusen gånger roligare att tvätta ikväll!





Det var dagens uppdatering.
Tack och hej, leverpastej.