Det går bra nu, kompis, det går bra nu!

Ja ibland går det helt enkelt väldigt bra.
Igår slet jag upp ett kuvert som kom med Posten,
och där stod att jag fått STIPENDIUM på 5800:-.
Bara sådär! Vilken surprice! Från vår institution, har ingen
aning om hur jag blivit utvald och hur många som fått.
Men jag välkomnar gärna dessa extrapengar såhär i
spara-pengar-till-Kanadaresan-tider!



Senare samma kväll blev jag stoppad av farbror polis.
Cyklade i mörker utan framlyse (ja jag hade för en gångs
skull tänt den röda lilla baklampan, tur för mig!),
och den snälla polisen lät mig slippa böter på 500:-
eftersom mitt framlyse faktiskt blivit stulet.
Utan baklampa hade jag legat risigt till!
Men jag såg detta som att jag tjänat 500 spänn.

Ibland går det helt enkelt BRA!

Ikväll ska vi i studierådet anordna modevisning av
nya kökskläder som institutionen ska köpa in!
Har beställt hem tre-fyra olika förslag som vi studenter ska
få rösta mellan. Alla är skitfina!
Jag vet själv inte vilken jag ska rösta på.
Jag ska iaf agera konfrancier för modevisningen,
kommer bli kul! Hoppas få några fina bilder därifrån.



Over and out


Så otrooooligt likt!!


Johanna & Gabriella?                                       Magdalena & Hanna?


...dont you think?!



Stjärnfest utöver det vanliga!!

Längesen jag uppdaterade nu, men det beror på att det har varit mycket att göra på sistone. Jag älskar att ordna fest, och min och Gabbsans 50-års fest i Gamla stan blev till en kväll vi aldrig kommer glömma! Hade så galet kul och tror att de flesta som var på plats kände samma grej. Det är mycket att tänka på och fixa inför en sådan fest. T.ex. att fundera på hur mycket mat som behövs till 27 pers, inhandla nog med dryck, plastglas, värmeljus, fixa musik, dekorationer, fixa presskannor till kaffet, låna högtalare, självklart förbereda lekar och inte minst fixa inbjudningskort. Det var helt klart bra att vara två om det hela, och tack och lov fick vi mycket hjälp av snälla vänner och pojkvänner! Men nog har det varit mycket att stå i ändå! Men det var värt allt, kunde inte firat våra 25 år på ett bättre sätt!!

Här kommer ett litet potpurri från kvällen med stjärnorna.