Redan 2 månader

Idag slog det mig.
Jag har varit hemma i exakt 2 månader.
Och då menar jag såklart hemma från
mitt livs RESA på 6 månader.

För två månader sen klockan 12.10 klev
jag ur planet på Frösö flygplats,
endast iklädd korta byxor, en långärmad tröja
och flip-flops... Det var 5 grader varmt.

Det var både med glädje och sorg som jag
såg mitt kära Östersund igen. Glädje för att
nu skulle jag få träffa familj och vänner efter
ett halvår på andra sidan jorden, men
samtidigt så var det slutet på en helt otroligt
rolig resa. Nu skulle man tillbaks till vardagen
igen.

Jaha, och vad har jag gjort de senaste 2
månaderna då? Jo, jag har jobbat.

I och för sig så har jag gjort två små utflykter,
en till Åre och en till Umeå. Kul, men inte att
jämföra med att bila runt på Nya Zealand,
eller luffa runt i Kina och Thailand som jag
gjorde för några månader sen...

Med detta vill jag säga, man har så kul som man gör sig!
Ta vara på tiden, och gör som jag och lev efter mottot:

Money on the bank, won´t buy you memories!



Blandade känslor

POSITIVA händelser senaste dygnet:

- Midsommarafton!
- Finväder (tillslut)
- Partaj med mycket trevligt folk
- Grillat e godast
- Lagom mycke dricka
- Jordgubbstårta
- Många skratt och härliga jättepeniskonversationer
- Livad utgång på Marite
- Kebabtalltik på Kebab city
- Resorb(vätskeersättnings)-efterfest med Olsson/Persson
- Somnade gott i soffan alla tre
...en hellyckad kväll helt enkelt


NEGATIVA händelser senaste dygnet:

- Gårdagskvällen rullade förbi alldeles för fort
- Resorb lyckades inte ta bort all baksmälla (om nån alls...)
- Tråkig avslutningsmatch för Sverige mot Tyskland i VM
- En missad straff
- En värdelös Zlatan på plan IGEN
- Ett alldeles för bra tyskt landslag
- En domare med konstiga beslut
- Känner mig allmänt sliten.

Men summa sumarum så har det här dygnet varit riktigt jäkla trevligt!

Blandade känslor
Muuuums fillibabba

Dan före dan

Jaha, då var vi här. Dan före midsommarafton.
Jag sitter ensam och alena på mitt lilla rum på Mittuniversitetet.
De flesta har nog tagit helg lite tidigare och dragit hem. Smart.
Jag sitter och tittar ut genom fönstret, det regnar iaf inte längre.
Imorse ösregnade det, sen vart det soligt och nu är det mitt emellan.

Vad ska man hitta på imorgon då? 
Det kommer iaf inte att bli dans runt nån midsommarstång
(även kallad jättepenisen! Haha ha! Tänk på det dalmasar!).
Det blir nog en kväll med vännerna och en massa dricka, vilket 
inte alls låter som en dum ide!

Men det blir dock utan vår vän Susanne, som firar i Dalarna och 
sedan drar vidare till staterna...hm. Det är tråkigt att hon drar tycker jag,
men hon kommer få det superskoj, och det är hon värd! 
Helt rätt att sticka iväg om man känner för det! You go girl!

Jahapp...nu ska man återgå till arbetet. Jag klistrar etiketter på små kuvert.
Jag laddar upp med massa tråkigt nu, så blir det jäkligt skoj imorrn istället!


Glad Midsommar!

hälsningar Johanna
 

Grymt!

YES!
Fasiken vilken bra match!
Jag är helt imponerad!
Sverige låg under två gånger,
men lyckades komma tillbaka
båda gångerna. KANON!
Nu är man proud to be swede!

Grymt!
En glad Henke

ps. Låt Allbäck spela istället för Zlatan, han är ju grym!

Darrande nerver

Aaaahh. Snart smäller det.
Ikväll ska de mötas än en gång,
Sverige o England.

Usch, jag har varit nervös i flera dagar nu.
Känslan i magen säger att det kommer
bli målfattigt, en jäkla kamp och oavgjort 1-1.

Jag är glad att inte Zlatan är med.
Han har ju för tusan hamnat i nån sorts svacka,
och inte gjort ett rätt på två matcher.
Förmodligen pallade han inte all press.


Jag säger bara: HEJA SVERIGE!!!!

Gör det snyggt ikväll!



Allt annat känns en sån här speciell dag rätt ointressant, men min dag har iaf sett ut på det  här viset:


06.45 - Vaknade

06.58 - Tog löpturen runt Lillsjön

07.45 - Duschade, käkade havre fras med mjölk

08.40 - Åkte med far min till jobbet

9.00-11.59 - Skickade iväg de sista 2000 enkäterna med posten bl.a.

12.00 - Gick och köpte lunch för en gång skull

12.36 - ....sitter nu här på mitt rum och plågar i mig fisk som jag egentligen inte var sugen på alls.

sen...
15.30 - Ska sluta jobba för att hinna hem till Tysklands matchen
16.00 - Tyskland spelar boll
17.30 - Samling för fotbollsträning
18-19.30 - Träning på Torvallen
21.00 - En grymt spännande match på tv, SVERIGE-ENGLAND!
23.00 - Antlingen ledsen och besviken, eller skitglad och helt uppihejsan. Allt upp till La Suede!

Be till gudarna för att vi vinner ikväll!
Hälsningar Johanna


Oväntat i vardagen

Det är de där helt oväntade upplevelserna som sätter krydda på tillvaron i vardagen. Här följer två som hänt mig den senaste veckan:

Näst mest oväntade - Min tomma matlåda drogs med 
av vinden på campusområdet och flög säkert 5 meter
upp i luften och 30 meter bort, innan jag fick tag på den. 
Samtidigt som jag sprang fick jag locket i ryggen.

Mest oväntade - Hängmattan som helt plötsligt snurrade
runt, med mig helt oförberedd däri. Där låg man som
mest avslappnad i det vackra vädret och SWWIISH så
hamnar man under den.

Det är vid dessa oväntade ögonblick som man önskar att man hade haft en videokamera till hands. Jag hoppas ni som blev vittnen till dessa fick er ett gott skratt, det bjuder jag på!

Ahhh....GAH!
"Ahhhh....GAH!"

Rörd av en kiwi

I onsdags blev jag rörd.
Jag och tjejerna var på Kvantum för att handla mat.
Framme vid fruktavdelningen fick jag syn på det oväntade...
.....kiwifrukter som JAG har plockat och packat på Nya Zealand!!

Där stod den, lådan full med golden Kiwis. Jag blev rörd.
Inte trodde väl jag att jag någonsin skulle få återse de små frukterna igen här på andra sidan jorden!
Det var som att återse gamla vänner.
Jag kände direkt igen de små runda etiketterna som jag klistrat på för hand för någon månad sedan. Och nu fanns de DÄR, mitt i MIN affär i Odensala i den lilla hålan Östersund mitt i lilla landet Sverige!
Helt ofattbart.

Handplockad kiwi från Nya Zealand

Jag köpte såklart med mig en hem som minne.
Nu är bara frågan hur jag ska få denna souvernir att hålla formen i all tid och evighet.




Go Sweden GO!

Ja, vad säger man?!
Skulle den in eller inte..?
Efter 88 och en halv minuts hjärtklappning satt den där...
Vilken härlig känsla!
På en bråkdels sekund spred sig ett lyckorus genom hela svenska folket!
Äntligen!
Haha!

Nu kan man sova gott!

Godnatt på er allihopa.
/J

Vaaaarmt!

Jiiihhoooooo!! Äntligen lite värme! Som man har längtat de senaste veckorna när det bara regnat, stormat och regnat lite till...

Synd bara att det finns något som heter jobb. Sitter instängd i en datasal och stoppar papper i kuvert. Roligare kan man ju ha. Utanför fönstret skiner solen från en blå himmel och det är 25 grader varmt.

Men inte är jag ledsen för det!

Jag är GLAD! Yes, äntligen sommar! Nu hoppas vi bara att det håller i sig ett tag...!


Vad vore vi utan den?

Ja, just det!

Vad vore vi människor utan hippocampus, den lilla delen av hjärnan som har hand om minnen, sinnesstämning och känslor? Vi skulle vara någon sorts konstig robot. Det skulle ju bara inte gå...

Den här lilla bloggen tar upp just sånt som hamnar i den lilla sjöhäst-formade delen av MIN hjärna. Alltså gamla minnen som dyker upp hest plötsligt, den aktuella sinnesstämningen för stunden och diverse känslor som påverkas av allt eller inget och bara måste delas med andra.

Och tro det eller ej så betyder hippocampus just sjöhäst (på latin), och är det absolut fränaste och snyggaste djuret jag vet! Sikken grej va!

Hoppas nu att era hippocampusar också får sig något att gnaga på här framöver =)
På återseende!
Jojo