En semla på tungan

Ledig söndag, varför inte bara semlor så här i semeltider? Sagt och gjort:



Mmmm got to love that smell!


Detta ser ju ut som ett gäng heeeelt vanliga semlor, eller hur? Men...



...det är MINISEMLOR! Observera att det är en normalstor tallrik.



Anders försöker få in en HEL semla i munnen...



...Mogge med...



...själv lyckades jag med partytricket att ha en semla på tungan, vilket jag tyckte var otroligt coolt just då.


Inte varje dag man äter TRE semlor på en och samma dag!


Tullipan förgyller dan


Uppsala by night





















Our view in the middle of the night, autumn 2008

Italy all night long


Fredag kväll. Italiensk afton med tjejerna hos Jenny. Temat var genomtänkt in i minsta detalj och den italienska andan genomsyrade såväl mat och dryck som bakgrundsmusik. Detta är ända tillfället som Eroz Ramazotti är tillåtet att spelas i samma rum som jag befinner mig! Det blev en kanonkväll med den godaste mat jag ätit på mycket, mycket länge!







Förrätt:
Bruschetta med prosciuttoinlindad sparris



Hanna och Sara skålar med fördrinken:
Italienskt mousserande vin med svartvinbärslikör



Varmrätt:
HEMMAGJORD pasta, kyckling med pesto och ricotta, mozarellasallad



...och som pricken över i:et, ett utsökt italienskt rödvin



Tiramisu var den självklara efterrätten! MUMS!



Mathilda äter tiramisu!

Synd att jag aldrig fotade förarbetet med torkad pasta hängandes över alla köksskåpsdörrar. Vilken härlig syn! Det är lite lurigt att göra egen pasta, men det blev riiiiktigt gott tillslut.

Menyn för kvällen innehöll inte mindre än FYRA italienska ostar nämnligen parmesan, mozarella, ricotta och mascarpone... Mmmm. Det vattnas i munnen bara jag tänker på dem =)

När sambon är borta...

...dansar fiskbullarna på bordet. Hehe.





Man måste ju passa på! ÄÄääännnnntligen fick jag äta mina små favoritbullar nämnligen fiskbullar. Å det är så gott!