Scary!

Prova följande instruktioner och läs noggrant texten, det blir riktigt märkligt mot slutet vill jag lova!

1) New York City har 11 bokstäver

2) Afghanistan har 11 bokstäver

3) Ramsin Yuseb (Terroristen som planerade ödeläggelsen av Twin Towers 1993) har 11 bokstäver

4) George W Bush har 11 bokstäver



Detta kan hittills vara rena tillfälligheter, men det blir intressantare längre ner i texten:

1. New York är den 11:te staten

2. Flygplan 11 hade 92 passagerare ( 9 + 2 = 11)

3. Flygplan nummer 77 som också flög in i Twin Towers, hade 65 passagerare

(6 + 5 =11)

4. Tragedien skedde 11 september, eller också känt som 9/11 ( 9 + 1 +1=11)

5. Som du kanske känner till är "US emergency services" telefonnummer

911 ( 9 + 1 + 1=11)



Fortsatt bara tillfälligheter? Läs vidare!

1) Totalt antal offer på flygplanen som störtade var 254 ( 2 + 5 + 4 =11)

2) 11 september är den 254 dagen på året ( 2 + 5 + 4= 11)

3) Bombningen i Madrid skedde 3.11.2004 ( 3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 + 4 =11)

4) Tragedien i Madrid skedde 911 dagar efter Twin Towers tragedien.



Nu kommer något som är ännu märkligare:

Det mest kända symbol från USA, efter Stars & Stripes, är örnen. Följande vers är tagen från Islams mest heliga bok, Koranen:

"For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle.

The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and
while some of the people trembled in despair still more rejoiced:

For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was
peace."


Det var alltså vers nummer 9.11 i Koranen.



Tror du fortfarande att det er en ren tillfällighet? Prova detta och se vad du sedan tror och tycker:

Öppna Microsoft Word och gör följande:

1. Skriv med stora bokstäver: Q33 NY. Detta är numret på det första flygplanet som flög in i Twin Towers.

2. Markera Q33 NY

3. Ändra storleken till 48

4. Ändra typsnittet till WINDINGS (Evt. WINDINGS 1)



SKRÄMMANDE! Eller?


Detta är verkligen skumt...

P & P

Mitt nya liv innehåller två saker, de två pena.

PLUGG & POWERYOGA

En mycket fin kombination måste jag säga.

Plugget har satt fart i en rasande takt, nästan så jag känner mig lite stressad (det var inte igår). Jag läser nu Matte B, Fysik A, Svenska B, Historia A, Religion A och ska börja Samhälle A. I princip som att gå om första klass på gymnasiet... Fast nu är det MYCKET roligare. Nu är man motiverad och jag satsar allt på att få MVG. Det kommer att bli kämpigt. Just nu ligger jag efter i ALLA ämnen, och måste vara betygsatt och klar den 1 december. För tillfället är jag mest förvirrad, blandar ihop alla tider, uppgifter, lärare och vad vi gör i de olika ämnena, men det löser sig nog snart.

Dessutom närmar sig ett högskoleprov i full fart, som jag försöker träna lite till. Mycke nu. HEJA PÅ!

Det här är sista veckan i fotbollssäsongen 2006, sista matchen är på lördag. Känns skönt att seriesegern är SÄKRAD! YES! Men min nya hobbby började faktiskt redan förra veckan, nämnligen poweryoga! Haha! Motsatsen till fotboll kan man säga. Men det är kul, svårt och rätt jobbigt. Jag och Alex går på det en gång i veckan och jag är säker på att det är bra för alla stela muskler. Ett stort plus för avslappningen i slutet som verkligen får all stress att forsvinna från kroppen!

Nu ska jag surpla lite irish coffee.
Ma råkes. Hej hej


Arg! Igen!

Näe nu är jag arg igen.
Idag läste jag om ännu ett litet barn som dött efter att ha väntat på ett nytt hjärta i 8 månader. I åtta månader satt hon på första plats i väntelistan, men ingenting hände innan det var för sent. Hon blev 8 år gammal..

Hjärta2

Inte nog med det så läste mamma tidningen efter mig och sa "ja man skulle ju egentligen anmäla sig till det där donationsregistret..." Jag blev ursinnig, nästan dumförklarade henne och sa "det klart man ska, att du inte redan gjort det?! Gör det direkt! Det är ju bara att ringa ett nummer så är det klart!! Hur svårt ska det vara?!" Så hon ringde. Nu ska hon säga åt pappa att göra detsamma.

Idag är det 1 489 027 personer som är registrerade, av 9 miljoner människor. Det är för DÅLIGT!

Hallå alla människor! Jag har sagt det förut och jag säger det igen: För guds skull, sluta tänk  "ja jag vill ju faktiskt donera, men det har som inte blivit av..." utan anmäl dig IDAG! Det är ju sååååå enkelt. Och ursäkter som "jag gör det sen" eller liknande godkänns inte. Tänk på att du kan rädda LIV med organ som du ändå inte behöver längre!

Ta dig samman och registrera dig NU!

Donationslinjen, Ring 020 – 77 11 77
eller gå in på:
http://www.livsviktigt.se/


Allt rött blir...

...b b b b b b BLÅÅÅÅÅTT!!
Blått blått blått blått!



83919-78



Uj vilken seger.
Skönt med maktskifte tycker jag.
Nu får alliansen verkligen visa vad de går för!

Heja heja!

Jag lever! Hipp hipp..

Hej hej.

Efter att ha varit spårlöst försvunnen i några dagar är jag nu tillbaka i livet igen! TaDaaa!

Blev nämnligen knall och fall vrålsjuk i onsdags kväll och har nu legat hemma med en feber på 39,2 grader i två hela dagar. Å fy tusan säger jag. Det var längesen jag hade så hög feber, och att det var så hemskt kunde jag aldrig drömma om.

Att frysa när man ligger nerbäddad med fleecemorgonrocken på UNDER täcket, för att nästa sekund klä av sig typ naken och att svetten ändå bara forsar från alla porer på hela kroppen är INTE KUL nånstans! Jag bugar och bockar och tackar Ipren som förmodligen gjort att jag fortfarande lever! Grym tablett som tar bort muskelvärk, ledvärk, mensvärk......m.m. Ja ni vet. KANONBRA! Gjorde även ett litet crazy test genom att ta en Alvedon istället. Gör ALDRIG om det misstaget säger jag bara. Fungerade inte hälften så bra som min vän Iprenmannen.

83919-75

Samtidigt som all denna smärta var det ju en glädjens dag igår också, nämnligen min tjugoandra födelsedag! HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA! Många fina presenter, glada sms-önskningar (tusen tack till alla vänner, bekanta och släktingar som skänkte en tanke till mig!!) och en kanongod tårta blev det! Synd bara att jag inte hade matlusten på min sida.

Summa summarum så blev det inte mycket till firande av denna dag, men det spar jag till en annan gång. Fest kommer, ni kan vara lugna!

Puss och hej

Kvällen den 11/9 2006

Efter träningen i den sköna höstkylan kom jag nyduschad hem vid 19.30. Jag var så där lagomt trött i musklerna och hungrig som man ofta är efter ett rätt hårt fotbollspass ute i det gröna. Äntligen skulle jag få njuta av middagen som jag längtat efter sedan lunch. Jag slog mig ner i TV-soffan med en gigantisk pöl av rykande varm pölsa, två potatisar och lite rödbetor. Å va gott det var. Till råga på allt fastnade jag framför "Kristallen 2006", den direktsända galan för alla TV-personligheter, en tillställning som var förvånansvärt bra och rolig. Med dosan i handen zappade jag mellan det och "Prison Break", och två timmar framför TV:n förflöt som i en susning. Speciellt eftersom jag i andra handen hade min nyinköpta Fysik A-bok (388:-), och samtidigt försökte komma ihåg hur det där med acceleration egentligen fungerar. När jag senare gav upp fysiken började nästa TV-program, 100 höjdare med Fredrik och Filip. Det är ett minst sagt händelserikt program där man aldrig kan förutspå vad som kommer hända i nästa sekund. Det var som vanligt helt galet med flera konstiga inslag om märkliga människor. Det roligaste ikväll var att jag sett en av personerna som medverkade, in real life. Gubben som dansade runt på gatorna året om, iklädd endast ett grått, fluffigt skägg och shorts såg jag promenera utanför McDonalds mitt i Stockholm för ca. 10 år sedan...! Fråga mig inte hur jag kommer ihåg detta, men jag kom och tänka på honom så fort de nämnde shorts, en man och Stockholms gator. För övrigt en till synes mycket trevlig och ödmjuk person som bara hade lite udda idéer om livet och det där.

Det var allt från hippocampusen på Vråkvägen för ikväll... På återseende.

Crazy day

Hoj oj oj...en sån dag.

Började med att jag klockan 9.00 satte mig hos frisören för att permanenta håret. En galen idé som jag fick för mig förra veckan. Har ALDRIG permanentat håret, men nångång ska ju vara den första!

 
Före - vilket rakt hår du har! JAAA!

    
Efter

Om det blev bra eller inte har jag inte riktigt bestämt mig för än. Det är rätt rufsigt och vågigt. Men annorlunda det är det, och spikrakt är det INTE! Och det var ju det jag var ute efter. Får se hur det ser ut efter nästa tvätt...

Den ANDRA crazy grejen som jag varit med om idag var alldeles nyss när jag åkte hem med volvon från Kvantum. Vad möter jag om inte en bil med ett gigantiskt nykapat ÄLGHUVUD på taket! Haha! Jag upptäckte det på långt håll och försökte se vad det var som stack upp och spretade åt alla håll. Lite chockartat var det när jag insåg att det var en halshuggen fjorton-taggare som de knytit fast med ett rep. En sån syn!! Haha.



Grattis till älgjägaren!

Pigg 100-åring


Engelsmannen tog en dag ledigt från
jobbet för att fira sin 100-års dag, men
det fick minsann räcka.

Dan efter var han tillbaka på jobbet igen.
Han vägrar att gå i pension!

Tänk att hans jämnåriga kamrater gick
i pension för 35 år sedan och har
förmodligen trillat av pinn för längesen.
Snacka om pigg 100-åring!

Kredds till dig, du är min idol!