Händelserik månad!

För en månad sedan var det fullt upp med plugg i tre kurser (150%), tiden gick och uppgift efter uppgift avklarades.
Stressen att komma på ett bra D-uppsatsämne ökade för varje dag, likaså tanken på att jag om några månader är FÄRDIGUTBILDAD, ska lämna det softa studentlivet och bege mig ut i det läskiga arbetslivet..

Och nu då? Jo:
- en kurs är helt färdig, avslutades förra veckan med muntlig presentation på engelska (yeah!)
- den här veckan har jag de två sista tentorna i de andra kurserna
- jag har bestämt och även lite lätt påbörjat D-uppsatsen (om nyopererade gastric-bypass patienter och hur de äter) trots att själva kursen börjar på torsdag

...och JAG HAR FÅTT JOBB!!! DIETIST på riktigt, JAVISST!
En liten men naggande god 20%-tjänst på en vårdcentral i Enköping. En dag i veckan ska jag jobba, lagom nu när jag ska skriva d-uppsats samtidigt. Jag börjar nästa vecka! Jag i arbetslivet på riiiiktigt!




Dietist från förr. Coolt att jobba i sådana kläder. Ska föreslå det för chefen..!



The view again

Näe, jag får inte nog av vår view från vardagsrummet. Inte när himlen ser ut som häromkvällen iaf.



"En gång i månan är månen full,
men aldrig jag sett honom ramla omkull.
Full av beundran hur mycket han tål,
höja vi glaset och utropa skål!"


Bjuder på denna passande snapsvisa såhär på lördagseftermiddagen.


Härliga höst!

Sol, massa löv och vindstilla. I LIKE!
Ekonomikumparken, lördagen den 2 oktober 2010.

















Helledig lördag, lite småbakis, långsam promenad i solskenet, supergött nationsfika på Gotlands nation i goda vänners lag, liten sväng på stan, promenad hem i solskenet. Åh vilken skön lördag. Nu väntar bakningskväll med Sara och Hanna. AAaahh va bra man har det ibland!