Sommarnatt

Sommarnatt - När jag svävar fram i mörkret - Aaaha!
Sommarnatt - Ger en skön Highway Feelin
Sommarnatt - när jag glider fram på gatan - Aaaha!
Sommarnatt - I min jättemaskin

(trallandes på promenaden hem från Folkes Livs för en timme sen)

Jo jag tackar jag. Årets första sommarnatt är HÄR!
Det är det nämnligen när utetemperaturen ligger på +15 grader och klockan är 21.
(enligt me and myself)

Men gud så skööönt det är!

Så här såg det ut idag när jag och Jenny cyklade hem från stan idag.

image236

image235

Faaaantastiskt!

Imorrn blire Ålandskryssning med brudarna mellan 8-16. Kul kul. Ska samtidigt passa på att inhandla lite dryck inför valborg- För det var inte alls det som var tanken med den lilla trippen.. Oonej =)

Nytt & fräscht!

Aaahh...
Kolla så fint och fräscht det blev med den nya designen!

Äntligen slipper man bli övergödd och spyfärdig av den där hemska rosafärgen på sidan.
Allt för er mina kära vänner!

PUSS

Mögel-öar och spaghetti-lasagne!

Igår var det lördag. Dagen spenderades först med ett härligt lördagsfika ute i solen på Norrlands nation med Jenny och Mathilda. MMmmmums!

Sedan blev det en sväng till ikea med Niklas (å hans bil!), Anders och Jenny. Jag skulle köpa medar till min säng som står på golvet för tillfället. Det gick käpprätt åt skogen. Hade 50% chans att köpa rätt bredd, men såklart blev det FEL. Typiskt. Nu måste jag dit igen och byta. Pust.

Sen var det dags för storkok av lasagne igen. Det gick skitbra men tog en jäkla tid. Tyvärr tog lasagne-plattorna slut lite för tidigt. Jag tog då tillfället i akt att prova om det funkar lika bra med spaghetti i formen...?

  

Och svaret är JA! Så nu vet ni det, när lasagne-plattorna tar slut för er nästa gång. Nästa test ska bli att koka lasagne-plattor när spaghettin tar slut... Jag återkommer med svaret på det.

När ändå lasagnen var i ugnen passade jag på att städa diskbänken. Åh huuva hur det såg ut. Jag, kärare läsare, kan härmed kalla mig själv för pedant (iallafall i jämförelse med mina sambos!), det kunde ni aldrig tro va!?

Jag Johanna = en pedant! Galet men sant.

Hittade då denna oväntade upptäckt.



Att det överhuvudtaget kunde gå så långt att det bildades flytande mögel-öar i kaffebryggaren övergår mitt förstånd. Men här gick min gräns. Jag tänker ICKE ta hand om detta. Så deså!

Idag, söndag, fortsätter mitt pedantiska drag att visa sig. Jag känner inte igen mig själv?! Har nu storstädat hela korridoren + mitt eget rum. Nu är det FIIINT! Man ska ju faktiskt få storfrämmande från Ösund till helgen så det gäller att man styr upp lite här hemma!


Ny korridorare!

Jag har fått en ny liten korridorare!
Han heter Mio och fyller snart ett år.
Han e jätteliten, men sprallig och spänstig som bara den.
Han kan stå på bakbenen, hoppa upp i midjehöjd och skälla som en leksakshund.

    

Hans matte bor i rummet bredvid mig, och Mio kommer och hälsar på på mitt rum ibland.

      

Mio ÄLSKAR tofflor, för de är lika stora som han själv!
Idag fick han syn på sig själv i spegeln och blev alldeles stel.
En sån söt liten rackare!


Badväder?

Det finns inget dåligt väder osv....
JO DET FINNS DET VISST DET!!

Nyss föll det isbitar från himmlen
samtidigt som det stormade och
blixtrade från alla håll och kanter.
Det forsade regnvatten längs gatan,
som inte lutar åt något håll?!

image227

Det kallar jag BAD WEATHER (och då menar jag INTE sol & badväder utan det engelska ordet för DÅLIGT, för alla er besserwissrar där ute. Jag nämner inga namn...=)



Tillbaka till verkligheten

Då var man tillbaka i verkligheten i Uppsala igen efter TVÅ veckor hemma i Jämtlandsfjällen.
Det har varit två kanonveckor.


Jag liftade med Alex å company hem till Östersund en solig dag för två veckor sen. Där fick jag uppleva påskmat, påskmust, påskgodis, påskkärring, fika, Hudiksvall, svärföräldrar, katt, havet, flugfiske, renar, bebis, bio, hudfärgad Volvo, mys, storm, taklossning, solsken, värme, snöblandat regn, slalom, fint före, carving-svängar, snögrotta, solning, bränd panna, husvagn, varm choklad, grillning, rödvin, cosmopolitans, smal säng, kramar, fotboll på TV, fotboll på riktigt, shopping, dietistintervju, jobbintervju, tisdagsfika, packning, tågresa å sen var jag tillbaka här i Uppsala igen.


     
       


Ungefär så fort gick det att uppleva också. Men ändå känns det som det var ett halvår sen jag var här i Uppsala sist..?
Konstigt det där.





Ett litet tag var jag härifrån iaf. Det märks på mina fd. gröna växter.. =)



Dobi doobi dooo

Nu var det dags för den där dagen innan tenta igen.
Imorgon gäller det att all information som man försökt pränta in i hjärnan (dvs i hippocampusen bl.a.) den senaste tiden sitter, och går att plocka fram vid rätt tillfälle!

Som vanligt såhär dan före doppare-dan så har jag sysslat med mycket ANNAT än att just plugga.

Jag har:
...tittat ut genom fönstret
...suttit i solen och låtsas läsa i boken
...lyssnat på p3
...promenerat
...hängt med min belgiska vän Evelien
...handlat (fast jag redan har allt jag behöver!)
...utövat en påhittad sorts yoga
...dammat och städat rummet
...bryggt kaffe
...druckit kaffe och ätit Bragokex (typ en halvtimme)
...kollat på "Wild Kids" (som för övrigt är det bästa på tv just nu)

Ja, helt enkelt ALLT som man bara gör när man egentligen borde plugga.

Annars då?

image216
Jo, årets första grillning har skett utanför vårt hus!


image217
Jag fick fin främmande från Ösund i form av mor och far (& bror) samtidigt!


image218
Och blev bjuden på finmiddag av grabbarna grus i Flogsta.


Nu ska jag ladda med fisk och potatis inför morgondagens pärs.
Gud så skönt när tentan är gjord. Då har jag några föreläsningar tis och ons och sen TVÅ VECKORS PÅSKLOV hemma i sköna Jämtland!! Jiiihaa.