Derbyt på Råsunda

Vi bestämde oss som hastigast att åka och kolla på allsvenskt derby i måndags! Kul kul. En Hammarbyar-vän till oss köpte biljetter och jag och Mogge drog till Råsunda när jag slutat jobba.

Det var AIK-Hammarby och en stämning som nästan gick att ta på infann sig på stadion. Vi stod såklart på Hammarbysidan, och man ryktes med i diverse hejarramsor med tillhörande rörelser!

En bit in i den spännande matchen hände en rolig grej. Kolla in det här.
Jag skickade detta mms till Kakan, min fotbollsälskande vän som för tillfället höll till i Stockholm:


Titta var jag hamnade! På Råsunda och AIK-Hammarby! Fasen jag skulle
ju kommenderat hit er oxå kom jag på nu!! Vad gör ni ikväll? Puss hej


Detta svar fick jag två minuter senare:


Och vart tror du VI ÄR? =) =) =)


Haaahaha. På samma plats vid samma tidpunkt utan att veta om det. Galet. Försökte ett tag stå upp och vinka till varandra, förgäves, trots att vi befann oss på samma läktare...

Pga några totala idioter bland Hammarbyfansen blev det ett abrubt slut för våran del. Vi drog hemåt när någon för ANDRA gången kastade in en fyrverkeribomb mot AIK:s målvakt.

För mer ingående referat av matchen och kaoset bland hulliganerna kolla in på
Kakans blogg

Gubben utanför fönstret

Susanne är ute i hallen, jag sitter framför datorn i sovrummet..

- Susanne, kom och kolla. En gubbe utanför fönstret!
- Va?
- Jo kom och kolla!
- Gaaah! Haha. Det var verkligen en gubbe utanför!






(Observera vi bor på FEMTE våningen!)

My hectic, relaxed and wet day:

06.00 Godmorgon världen, låång och stor frukost med karln, kaffedrickande i soffan med OS som sällskap.

08.00 På plats på jobbet.

08.00-10.00 Uppdrag SMÖRGÅSTÅRTOR! Närmare bestämt skulle jag styra upp tre beställda tårtor innan öppning klockan 10. Jädrar vad tiden gick fort. Uj va stressigt det blev mot slutet. Men resultatet blev tillslut: tre gigantiska smörgåstårtor!


     
Det syns ganska så väl när tiden började tryta.
Men den första är ju fin, eller hur!?



10.00-15.00 Dags för kunderna! En fixarnisse kom och lagade vår trasiga skärmaskin. Jag satt ner en kvart när jag kastade i mig luchen. Puh! Mycket att göra en dag som denna.


15.30-16.30 Massage, en hel timme hos Lars Massage. Gött!


17.30 Skulle precis cykla hemåt i godan ro. Då kom ÖSREGNET. Jag ska ALRIG mer skratta åt folk som är ute i spöregn när jag sitter inomhus.. Nu fick jag igen, med råge! Har nog aldrig varit så blöt förut, med kläderna på det vill säga. Det var inte regndroppar, det var regnbollar som faktiskt gjorde ont mot knogarna på styret. Blött blött blött. Det enda som var torrt var min ända (höhö), eftersom jag så noggrannt trätt på en påse på sadeln för att inte bli blöt. Bra jobbat Johanna.

I min ICA-kasse i cykelkorgen hade jag Exotic Snacks i en påse. Väl hemma var påsen gegga och innehållet låg och simmade brevid mjölkpakenten i botten på kassen. Trist men sant.


  
Bilden till vänster ska symbolisera att jag är blöööööt, ifall det inte syns. Mina byxor är blåa i vanliga fall.


Sen dess har jag torkat, hängt i soffan och käkat fiskbullar med spaghetti, sockerärtor och avocado. Finmiddag!

Over and out