Kvällen den 11/9 2006

Efter träningen i den sköna höstkylan kom jag nyduschad hem vid 19.30. Jag var så där lagomt trött i musklerna och hungrig som man ofta är efter ett rätt hårt fotbollspass ute i det gröna. Äntligen skulle jag få njuta av middagen som jag längtat efter sedan lunch. Jag slog mig ner i TV-soffan med en gigantisk pöl av rykande varm pölsa, två potatisar och lite rödbetor. Å va gott det var. Till råga på allt fastnade jag framför "Kristallen 2006", den direktsända galan för alla TV-personligheter, en tillställning som var förvånansvärt bra och rolig. Med dosan i handen zappade jag mellan det och "Prison Break", och två timmar framför TV:n förflöt som i en susning. Speciellt eftersom jag i andra handen hade min nyinköpta Fysik A-bok (388:-), och samtidigt försökte komma ihåg hur det där med acceleration egentligen fungerar. När jag senare gav upp fysiken började nästa TV-program, 100 höjdare med Fredrik och Filip. Det är ett minst sagt händelserikt program där man aldrig kan förutspå vad som kommer hända i nästa sekund. Det var som vanligt helt galet med flera konstiga inslag om märkliga människor. Det roligaste ikväll var att jag sett en av personerna som medverkade, in real life. Gubben som dansade runt på gatorna året om, iklädd endast ett grått, fluffigt skägg och shorts såg jag promenera utanför McDonalds mitt i Stockholm för ca. 10 år sedan...! Fråga mig inte hur jag kommer ihåg detta, men jag kom och tänka på honom så fort de nämnde shorts, en man och Stockholms gator. För övrigt en till synes mycket trevlig och ödmjuk person som bara hade lite udda idéer om livet och det där.

Det var allt från hippocampusen på Vråkvägen för ikväll... På återseende.

Kommentarer
Postat av: lippe

men sedär. det verkar hända mycket spännande i ditt liv!

Postat av: Bodin

Hallå!! vart är du någonstans? saknar dig på träningen ju! du får inte lämna mig nu!!

2006-09-14 @ 21:17:30
Postat av: kakan

men gratts här också då, så har man grattulerat i stort sett överallt ;) hihi

2006-09-15 @ 21:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback