Skjuts av en buss

Igår, lördag, födelsedagsfest hos Carina på Frösön.

Idag, söndag, bakis som en flodhäst.

flodis

Så här gick det till:

Det var en mycket trevlig tillställning hos Carina igår! Mycket bål och roliga personer. Vi tog taxi in till stan och Olearys vid midnatt. Där var det det mycket folk som vanligt, och skitkul. Uj uj uj vilket röj det var på dansgolven! Jag och Alex flängde runt på så där som man brukar göra. Mot slutet lyckades vi såklart tappa bort varandra, helt enligt manualen. Jag hängde lite utanför kebabställena med några vänner, missade som vanligt sista nattbussen och kvällen slutade det med att jag fick sova på en soffa.

Det galnaste av allt var dock imorse kl. 10.00 när jag skulle ta bussen hem. Det var en sån där specialinsatt helgbuss, och jag var inte säker på vilken väg den skulle ta till Torvalla C som det stod på den. Jag hörde med chauffören och berättade att jag skulle till Odensala. Den skulle åka direkt till Torvalla och bäst vore om jag hoppade av innan Torvalla c och gick genom skogen längs bussgatan till Odensala.

När vi närmade oss busshållplatsen plingade jag och var beredd att hoppa av. Men då ropade chaffisen bakåt "äh, jag svänger in här och släpper av dig jag. Man kan säkert vända där borta!"

Sagt och gjort så svängde han in på bussgatan och SKJUTSADE mig till Odensala!! Ha! Snacka om världens snällaste busschaufför! En annan tjej på bussen frågade mig om inte bussen skulle gå till Torvalla c??

Jo, sa jag, han ska bara åka och lämna av mig i Odensala först!! Hahaha. Fasen va skönt att kunna säga så på en buss!! Jag skrattade när jag hade hoppat av och såg bussen vända och köra tilbaka till Torvalla med resten av passagerarna!
 
That made my day! Ett riktigt Halleluja moment!

ps. Karin, jag hittade aldrig dig därinne?! Men jag har sett bevis på att ni var där iallafall, på
vimmelbilderna på ostersund.cc! Vilka snyggingar!


Kommentarer
Postat av: lippebror

Haha, vilken busstur! (ba-da-bom-tisch!)
Förresten, på tal om Alex, jag tror att jag träffade en av hennes bästa kompisar i fredags! Hon visste vem du var också!

Postat av: Bodin

Ibland är livet härligt!!

2006-10-18 @ 07:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback