Plugga eller sticka?

Har ni tänkt på en grej?
Ibland har man ingenting att göra. Man är totalt uttråkad och less och det finns ingenting att sysselsätta sig med. Allt är trist.

Men så fort man har något som man BORDE göra då finns det miljoner andra saker att hitta på. Jag har de senaste dagarna försökt ta mig tid till att plugga fysik tills provet imorgon bitti. Det här är saker jag gjort istället:

- Kollat mailen hundra gånger
- Skrivit i bloggen (som nu t.ex.!)
- Kollat på doktor Phil (som jag ALDRIG gör annars)
- Suttit kvar vid matbordet en halvtimme efter att jag har ätit färdigt
- Skickat onödiga sms
- Tagit en tupplur i soffan

...men värst av allt var igår när jag började sticka en mössa!! Det skulle jag aldrig orkat ta tag i om jag satt hemma och hade långtråkigt.

Hur kommer sig detta?? Tänk vad jag hade lärt mig mycket under den här tiden om jag ägnat den åt att plugga istället?! Det måste ju vara ett undermedvetet jag som tycker att fysik är tråkigt och får andra delar av hjärnan att sättas igång i högfart, bara för att slippa just fysiken.

Nu vet jag! Jag borde hitta något som är ÄNNU tråkigare än fysiken. Då kanske hjärnan prioriterar plugget hellre! Bra idé. Fast vad är tråkigare än att räkna fysik??

Näe, nu jäklar ska jag övervinna den där undermedvetna kraften som drar mig bort från fysik-boken! Vad är det för sorts kraft egentligen? Jag ska ju kunna allt om krafter tills imorgon bitti...=)

Heja heja.


Kommentarer
Postat av: Gabbsan

Oj, vad jag känner igen mig i det där! Vips så lyckas plötsligen kläderna bli tvättade, lägenheten städan, god mat lagad...Hoppas iaf att provet gick bra =) Kraam!!!

Postat av: Gabbsan

Hej!
Kan du inte skriva nåt skoj? Du brukar ha så fiffiga inlägg tycker jag...=)
Hoppas allt är bra! good night!

2006-10-10 @ 22:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback