Klimat i framtiden

Igår under reklampausen i OC zappade jag över till Aktuellt en snabbis.
Det handlade om klimatförändringarna som blivit så hett ämne på sista tiden.
Där sa en expert på området att vi måste göra något nu för att minska utsläppen, precis som alla säger.
Men han sa också att om vi INTE gör något nu, så kommer det bli ÄNNU värre om 40 år.

Alltså, det vi gör nu kommer först visa sig om 40 år, och klimatförändringen just nu beror på vad vi släppt ut de senaste 40 åren...

Känns lite hopplöst. Bara för att människan släppt ut så mycket avgaser under 40 års tid kommer t.ex. jag få leva hela mitt liv i ett dåligt klimat.

Därför måste vi göra något drastiskt åt miljön NU,
så kanske man åtminstone får dö i finväder...Pust.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: kakan

Vad ska jag göra då jojo? Jag har börjat stänka av teven framme på själva burken, och inte på dosan. Jag sorterar papper. Jag cyklar eller går. Jag drar ur alla mobilladdare ur väggen när de inta används. Jag har på mig tjocksockor och kofta hemma ist för att vrida upp värmen. Jag kokar upp vatten i vattenkokaren... ja, som du ser, det är INTE MITT FEL ;) Haha. Hörru, jag tror vi skippar sockerdrickan på lördagen, berusningen kommer snabbare om vi skiter i den!! hehe. Kram o hej.

Postat av: Gabbsan

Helt på Karins linje...jag känner mig inte särskilt skyldig för alla avgaser som släpps ut, my bike is my life! =) men visst är det skrämmande, tänk den dagen då alla kineser har tillgång till bil, kommer att bli världens undergång! Hoppas allt är bra hemma i rena Norrland! Kärlek från söder.

2006-11-16 @ 15:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback