En hög tröttma..

Här kommer ett nytt uttryck som jag tycker vi ska börja använda i det svenska språket.
Ordet är TRÖTTMA.
Det var på en nattbuss påväg hem förra lördagen som jag fick höra det här fenomenala ordet.

Två herrar i 45-års åldern satt bredvid mig, längst bak i en knökfull buss. De satt och diskuterade och skrattade åt allt möjligt, och jag (och flera runt omkring) kunde inte låta bli att tjuvlyssna. De hade sådana roliga diskutioner att jag såg på folk att de satt och log, och gjorde allt för att inte brista ut i gapskratt över vad de hörde. Inte blev det bättre av den ene mannens fnittriga fru satt bredvid och nästan höll på att dö av skratt under hela resan.

Iallafall så pratade de om allt mellan himmel och jord, och för en stund blev det tyst. Då sa den ene:
Du, jag känner att jag har en hög....tröttma just nu!

Pahaha, sa du TRÖTTMA, frågade de två andra och kunde knappt få luft för att de skrattade så mycket.
Ja? Det är väl ett skitbra ord. Jag kom på det precis nu, sa han som kläckt ur sig det och skrattade han med. 

Jag håller med. Jäkligt bra ord. Hög tröttma, man har en hög halt av trötthet i kroppen. Jag förstår precis.
Tack för en givande nattbusstur!

Kommentarer
Postat av: kakan

Ha, min tröttma var det inget fel på imorse.. ditt sms väckte mig! Och när var det? Strax före tolv? :) Det gäller att ta vara på sina sovmornar! Ses snart. TJO


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback