Tillbaka till verkligheten

Nu är jag back in business igen.
Efter en härlig vecka solandes, badandes och vattenskidandes i Dalarna är jag nu tillbaka i verkligheten i Östersund. Igår anmälde jag mig till Komvux, och idag har jag skrivit nationellt prov i engelska B för att se om jag verkligen måste läsa den kursen i höst, eller om jag kan få MVG direkt ner i fickan..
Jag hoppas på det senare.

Trot eller ej så var det rätt skoj att sitta i skolbänken igen! Roligast var ju det muntliga. Jag kunde ha fortsatt prata i all evighet om inte läraren avbrutit och sagt "nu är det nog dags för läsförståelsen". Den delen var ju lite knivig, men jag tror att jag klarar mig. Då var man igång med pluggandet igen då!
Haha, inte en dag för tidigt.

Och inte nog med det. Idag blev det höst helt plötsligt! Blåsigt och regnigt, men fortfarande rätt varmt som tur är. Så mössan och vantarna får vänta ett tag till i garderoben.

En favoritlåt för tillfället är:
Bloodhound Gang - Foxtrot, Universe, Charlie, Kilo

Den gamla dängan har gått het i mina hörlurar senaste tiden (thanks to Suss).

Ikväll har vi premiärmatch för höstsäsongen med fotbollslaget. Vi ska möta HLK i Häggenås. Kan bli intressant eftersom vi förra gången höll på att förlora, petade in en boll i slutsekunderna och det slutade 1-1. Rätt värdelöst, eftersom HLK inte är något att hänga i julgranen egentligen.


Det var allt från mig och min lilla värld.
Over and out.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback