Rensnopp & Marité

Igår hade jag och några gamla klassisar från gymnasiet en liten reunion inklusive utgång på Marité.

Mycket trevlig tillställning och det var som att det var igår vi tog studenten fast det egentligen var över 3 år sen, hör och häpna..! Det blev mycket "vad sysslar han med?" och "var har hon tagit vägen?"-konversationer som det lätt blir när man träffar gamla klasskompisar. Skitskoj! Karin försökte även lära oss isländska och vi åt en kanongod och nyttig frukt- och bärtårta!

Men det bästa av allt var när Karins (som vi var hos) pappa kommer in i rummet PRECIS när SaraMaria berättar om "den stora renen som hade stånd och en jätteäcklig och giganstiskt stor rensnopp....hej Karins pappa "                 

Ren

(pinsam tystnad)

Den satt fint där i vardagsrummet vill jag lova. HAHA!

Senare drog vi oss ner till Marité och där var det folkigt värre såhär i löningstider. Stod säkert i 40 minuter i kö innan vi kom in till en proppfull bastu! Inte ens svalkande ute på altanerna. Puh! Tack och lov var man ju iklädd linne, men jag skänker en tanke åt stackarna med huvtröja eller långärmade ulltröjor som också befann sig där inne. Att ni överlevde är oförståeligt.

Tiden gick som vanligt i ett rasande tempo, och efter att ha dansat loss på båda dansgolven, tappat bort de man känner, hängt på altaner och besökt toaletter i ett antal omgångar så var klockan 2. Tog nattbussen hem 02.30.

Tack och adjö.

Kommentarer
Postat av: Karin

Tjena Lisspers. Tack för igår. det var härligt att träffa er igen. Är tillbaka i stockholm och ska ta tag i projekt packa upp alla sommarens packning... härligt. Kul med blogg, nu ska jag börja läsa så du får skriva mycket! Tågresan gick bra men jag var lite seg får väl erkännas. Och i morgon börjar skolan, jaja. Karin

2006-08-27 @ 15:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback