Donera mera!

Nu måste jag lägga mig i den här donationsfrågan igen...

Såg härom kvällen ett tv-program om en 8 årig kille som väntar på en leverdonation. Han har väntat i ETT år på att få en ny lever, hans tillstånd blir bara sämre och sämre för var dag. Jag blev så förrebannad...

Varför finns det inte fler donatorer i Sverige?!? Jag förstår inte detta. Vad i hela fridens namn ska man med sina organ till när man är död? Det är väl bättre att någon som verkligen behöver ett fungerande organ för att kunna leva vidare får det, istället för att organet ligger i en kropp som ändå snart kommer ruttna bort?!

Ursäkta om det låter lite magstarkt, men det är min åsikt. Själv registrerade jag mig för över 2 år sedan, efter att ha läst en sorglig och berörande text om en liten kille som väntade på ett nytt hjärta i tågtidningen kupé. Jag ska donera allt när jag dör.

Och hur många är det inte som säger "jo jag vill ju donera, men det blir som aldrig av att jag anmäler mig"... Hallå? Gå in på
www.livsviktigt.se eller ring Donationslinjen på 020-77 11 77 och anmäl dig nu!

Svårare än så är det inte. Du kan ju dö imorgon och då är alla värdefulla organ i din kropp oanvändbara. Det bästa vore om ALLA var donatorer och man var tvungen att avregistrera sig istället. Oj vad med organ som skulle finnas!

Hjärta

Äh, kom igen alla där ute. Rädda liv och donera mera innan det är för sent!

Kommentarer
Postat av: kakan

Åh, håller med dig i att ALLA borde vara donatorer när det föds, och sen anmäla sig om man INTE vill donera. Och anmäler man sig till det registret, då får man hem 49280 papper som man måste fylla i... då orkar man inte, och skiter i det ;) SÅ borde det vara! (ps, jag är inte donator... skämmes tamejfan)

Postat av: David

Surfade in på den här bloggen och läste ett bra inlägg. Jag har också märkt samma sak ang donation, alla säger att det är bra men ingen anmäler sig. Konstigt nog.

Bra skrivet!

David

2006-08-24 @ 22:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback