Öppet spår 2013!

Utmaningen är antagen, jag och min fina vän Malin har anmält oss till Öppet spår 2013! Vi har diskuterat detta fram och tillbaka en tid, men nu äntligen tagit beslutet och i februari ska det ske, nio mil på skidor.
Kul grej!

Nu återstår bara hårdträning för att komma i någon slags form så att jag kan slå tiden från 2011 på 10 timmar och 4 minuter. Haha, ja det borde ju gå (well skrattar bäst som skrattar sist...!).

Planen är regelbunden styrketräning på gym med fokus på axlar, mage, rygg, kombinerat med konditionsträning (löpning och sedan längdskidor när vädret tillåter). Vi ska även jag och Malin försöka få till en seriös teknikträning tillsammans, och då snackar vi med någon sorts expert på området så vi får till bra teknik i spåren.
 
 
Kan ju erkänna att jag inte längtar tillbaka till just det där ögenblicket, vid starten. Huvva, allt framför sig. Men det är värt allt när man tillslut (förhoppningsvis!) kommer inte på upploppet och ser den välkända målskylten framför sig! Jag var rörd.
 
 
Challenge accepted, deadline 24 februari 2013.
Heeeeeeeere we go!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback