JAG GJORDE´T!

Då var dagen kommen för ÖPPET SPÅR 2011 den 27 februari.
Jag och svärfar Torbjörn undrade i bilen mot starten vad vi egentligen gett oss in på. Var det verkligen nödvändigt det här? Det var ju han som utmanat mig för två år sedan, och eftersom jag då inte kunde säga nej så jag tyckte allt var hans fel. Men men, vi var laddade för en låååång dag i spåret!



Glad och lite nervös vid starten. Men mycket mycket laddad efter gigantisk havregrynsgrötsfrukost med äggmacka.


Första synen av mina snälla supporters, Mångsbodarna 24 km.



Svärmor Anna-Greta och Mogge var grymma materialare längs spåret


Special teknik a´la Lisspers







Torbjörn i Evertsberg, halva sträckan passerad! Bara resten kvar..


Å heeeej. Spurtstrid i Oxberg. Motståndarna kollade lite konstigt på mig. Med all rätt.



Att ha supporters är ett måste, tänk vad bara synen av dem piggade upp!



Där har vi den ofantligt efterlängtade skylten


Sista tunga stavtagen in i mål, självklart en spurt utan dess like.


Glad, trött, stolt, slutkörd, seg, men ändå nöjd! Tummen upp.



Check. Då var det avklarat!
Förstod att det skulle ta tid, men 10:04:49 var väl lite väl!!? Men jag hade ju inte bråttom, enligt pulsklockan hade jag efter 7 mil redan stått stilla i över en timme och glassat i solskenet med ett glas blåbärssoppa i handen. Där hade jag nog kunnat spara in lite tid.. =)
Jajja, bättre väderförhållanden kan man knappast önska sig. Hade dock inte det bästa glidet för dagen.

Men jag tog mig iaf i mål!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback