Mål, fynd och helgplaner

Igår tog jag mig en joggingtur mitt på ljusa dan. Eller ljust och ljust, det var mest grått. Det var den tredje joggingturen ute för i år, och det gick allt annat än fort. Tog vår 6,2 km-runda och slog rekordtid... I långsamhet alltså, närmare bestämt 36:18. Har nog aldrig sprungit på längre än 34 min förut. Men så är det i början på joggingåret!

Trots att det gick oerhört lugnt och sakta så hade jag iaf ork att ta i lite extra i de två uppförsbackarna på sträckan, alltid något! Det var en behaglig joggingtur, och det är viktigt för att man ska tycka att det är rätt kul och skönt trots allt.

Mitt mål det här året är att springa Tjejmilen 2010 på under 50 minuter!

Nu är det officiellt, så ingen återvändo. Förra året hade jag en sån där toppendag och sprang då på 52:43, så jag borde klara det om jag tränar på bra. Men innan det är det ju Vårruset och St:Olofsloppet som gäller.

Idag har jag skickat in min färdiga hemtenta som egentligen ska in senast onsdag!! Oiihhooo, åå va skönt. Det blev tillslut 13 sidor totalt. Trots att jag egentligen bara varit effektiv på förmiddagarna, så var riktigt less mot slutet och det var en plåga att sätta sig vid datorn och försöka skriva smarta svar på den 17 frågorna. PUH!

Hemtentaplågan har iaf medfört att vi har en ren och fin lägenhet! Städade bara köket i TRE timmar häromdagen, då förstår ni att det var skitigt. Men då snackar vi totalrengöring i ugn, skåp, kylskåp och under diskhon. Var helt slut efteråt! Sen har resten av lägenheten också fått sitt. Nu är det så fint här hemma, gött gött. Det roligaste med köksstädningen var att jag gick plus på köpet! Saker som jag under lång tid märkt att de försvunnit spårlöst, en efter en. Jag trodde ju det var jag själv som var snurrig eller klantig som vanligt och hade tappat bort prylarna, men det visade sig att de legat gömd BAKOM lådorna i köket. Mystery solved! Bra att städa ibland =)



Tårtpapper, grytlapp, grytvantar, spritspåse, små sugproppar till glas fyndades bakom lådorna.


Nu är det tjejhelg som gäller för hela slanten! Suss och Gabbsan kommer på besök och det ska bli såå kul! Vi ska strosa och fika på stan, fira att Suss fyller 26, käka gomiddag, gå ut på Oasia och bara hänga helt enkelt.



Så här glad är jag nu när det äntligen är HELG!!




Kommentarer
Postat av: Maria

Om du trots allt skulle sakna tentaskrivandet så finns det en halvt genomförd hemtenta här som väntar på uppmärksamhet... Hör av dig om du blir sugen! ;) Känns ju sådär att komma hem från solen och träningsruset och behöva sätta sig med 17 kluriga tentafrågor med snön vinande utanför fönstret... Men men, sånt är livet!

Fantastisk målsättning inför Tjejmilen! Själv siktar jag på under 55 så jag får vara med längst fram nästa år :). Kul att jag får sällskap! :)

Vi ses på torsdag! Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback