Pigg av kaffe!

Röd dag, jag sitter i mjukiskläder vid köksbordet och försöker komma ikapp lite i högen av litteratur som bör läsas igenom innan tentan om 12 dagar.. Solen skiner ute. Efter lunchen känner jag hur ögonlocken sakta börjar glida ner längs ögonloberna, och tankarna förflyttar sig långsamt bort från njurar och vitaminer. Nu behövs det kaffe!

Och snacka om att jag piggnade till!

Så här gör man:
- Brygg en kopp starkt kaffe
- Sätt dig och sippa kaffe samtidigt som du försöker läsa
- När du känner tröttheten komma, fortsätt läsa



- När du sedan vaknar upp av ett ryck kommer du sannolikt välta kaffekoppen över många viktiga papper
- I ett SKUTT hoppar du upp för att rädda papperen från total fuktskada

...och VIPS så är du superpigg!


Ja så löser jag mina narkolepsi-light-anfall iaf!

Kommentarer
Postat av: kakan

Ja jävlar vilken bra idé hörrudu!!

Ska testa. Bör väl fungera lika bra med en Redbull va?

Eller, de kanske inte gör lika stor skada när de välter... Jag skall forska i saken.

Puss.

Postat av: Jojo

Jomen Redbull borde fungera det med! Blir nog bara lite kladdigare och jobbigare efteråt kan jag tänka mig. Give it a try!

2009-05-22 @ 09:00:25
URL: http://hippocampus.webblogg.se/
Postat av: lippe

Haha, ja nåt måste man göra. Känns som koffeineffekten inte längre finns där, tyvärr. Det blir till att spilla eller gå på tyngre grejer. Spilla låter som ett bättre val. Sen är ju kaffefläckar sjukt snygga också!

2009-05-22 @ 11:02:11
URL: http://www.elvisp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback