Bli donator NU!

Vi pratade om det i helgen som var, att donera sina organ. Själv är jag helt övertygad om att jag vill donera alla mina organ till bättre behövande den dagen jag inte själv behöver dem längre. Jag anmälde mig när jag satt på tåget hösten 2004 efter att med en tår i ögat läst i en gratistidning om en liten pojke som behövde på ett nytt hjärta. Självklart vill jag hellre att en människas liv räddas än att mina organ ligger och skrumpnar eller bränns upp när jag dött, för det vore så dumt och onödigt..

Vi läser om njursjukdomar nu och jag kan säga att även dessa är något man aldrig, aldrig hoppas att man eller någon man känner drabbas av. Hemska sjukdomar som ofta leder till att man måste sitta vid en dialysmaskin och få blodet renat i 4 timmar, tre gånger i veckan!! Inte mår man helt bra för det... En transplanterad njure och man blir (nästan) som frisk igen!



Eller varför inte tänka på alla de som behöver ett nytt hjärta eller lever för att överhuvudtaget överleva?! Se ett tidigare inlägg
Donera mera (skrolla till rosa hjärtan) som jag skrev i augusti 2006, så hoppas jag att ALLA registrerar sig som donator nu med detsamma.

Gå in på www.livsviktigt.se eller ring donationslinken på 020-77 11 77 och anmäl er nu, det är skitenkelt!

Kommentarer
Postat av: lippe

Ja jag anmälde att de fick göra vad de ville med mig. Jag kommer nog bli dissekerad på en biologilektion av några finniga tonåringar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback