Östersundskväll i Uppsala

En sån galet VARM vecka.
Undrar hur många liter vätska man druckit/svettats ut? Kan man ju fundera på.

Igår jobbade jag lite extra på Saluhallen och sålde lite kaffe och choklad. Där inne var det svalt och skönt, när man gick ut var det som att gå ut från ett plan när man landat på en charterort. En vägg! Det var ca 30 grader i skuggan och solen stekte som aldrig förr.

Sedan gick jag och Petra och käkade mycket god och prisvärd lunch på VästGöta nation i skuggan och sen styrde vi upp en härlig sommarmiddag med några Östersundsflickor, Gabbsan och Maria, hemma hos mig. Kul att hänga med enbart gamla Ö-sundare för en kväll, många fina gamla minnen dök upp under kvällen!


Efterrätt i form av Leilas "Carrot Ginger Walnut Cupcakes" med jordgubbar


Maria och Gabbsan med sina fruktiga isdrinkar med melon och mango


Petra och jag laddar för cupcakes



När brudarna dragit hem var det fortfarande smoking hot. Kolla in temperaturen och klockslaget, man kan ju inte tro att det är i Sverige på riktigt! Några som verkar älska värmen är myggen. Uppsala verkar ha blivit mygghålan nummer ett. Myggen är små och störande och lämnar efter sig små, bulliga bett som aldrig slutar klia. Lite störigt faktiskt.

Kommentarer
Postat av: lippe

Jag tycker att gabriella ser lite väl skeptisk ut...

Postat av: thilda

Men åh jag vill också ha så där varmt! Vår värme drog iväg och i fredags natt var det 1 grad! fi fan... långkallingar och ylletröja i lördags och frös gjorde jag ändå! regn hela veckan lång nu :( var bara tvungen att klaga av mig lite ;)

2009-07-06 @ 17:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback