Italy all night long


Fredag kväll. Italiensk afton med tjejerna hos Jenny. Temat var genomtänkt in i minsta detalj och den italienska andan genomsyrade såväl mat och dryck som bakgrundsmusik. Detta är ända tillfället som Eroz Ramazotti är tillåtet att spelas i samma rum som jag befinner mig! Det blev en kanonkväll med den godaste mat jag ätit på mycket, mycket länge!







Förrätt:
Bruschetta med prosciuttoinlindad sparris



Hanna och Sara skålar med fördrinken:
Italienskt mousserande vin med svartvinbärslikör



Varmrätt:
HEMMAGJORD pasta, kyckling med pesto och ricotta, mozarellasallad



...och som pricken över i:et, ett utsökt italienskt rödvin



Tiramisu var den självklara efterrätten! MUMS!



Mathilda äter tiramisu!

Synd att jag aldrig fotade förarbetet med torkad pasta hängandes över alla köksskåpsdörrar. Vilken härlig syn! Det är lite lurigt att göra egen pasta, men det blev riiiiktigt gott tillslut.

Menyn för kvällen innehöll inte mindre än FYRA italienska ostar nämnligen parmesan, mozarella, ricotta och mascarpone... Mmmm. Det vattnas i munnen bara jag tänker på dem =)

Kommentarer
Postat av: thilda

haha ser att jag lärt mig hur man ska sitta vid middagsbordet!

2009-02-16 @ 20:10:07
Postat av: Kakan

Men åh, så gött det såg ut.

Räkna in en extra person nästa gång!

Postat av: Cissi

Åh va mumsigt det ser ut! =) Riktig fredagslyx!

Haha men Johanna då, vem kan inte motstå Eros underbart nasala stämma =P

2009-02-22 @ 14:21:10
URL: http://chichba.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback