Dietisthumor när den är som bäst

Ibland är det kul att skriva hemtenta. Iallafall när man hittar roliga forskningsreslutat i litteraturen. Igår satt jag och Jenny på BMC i olika delar av byggnaden och läste. Detta är en del av vår sms-konversation:


Jenny: Se sid 250 om hur barn utvecklar sina
matvanor. Det verkar som om superhjältar
är viktiga förebilder än föräldrarna =)

Johanna: Haha. Fränt! Förstå vad Turtles har
förstört barns matvanor. De äter ju BARA pizza!

Jenny: skit i margarinet, det är TURTLES som
gör oss sjuka! jag mailar doktor dahlquist.

Johanna: Hahahahahaha. Do it!



Jag tycker det här är skitintressant, att barn tar efter sina superhjältar. Jag och Åsa diskuterade idag vilken superhjälte som skulle vara den bästa som förebild när det gäller maten. Karl-Alfred kanske? Fast för mycket spenat är inte heller bra, då kan man bli förgiftad. Kanske katten Gustaf? Fast lasagne är kanske inte det allra bästa att grunda sina vanor på.. Mitt bästa förslag var nog ändå Tarzan för hans bananer!

 

 

 

 

 

 

Någon som kommer på ett bättre förslag?






Kommentarer
Postat av: lippe

I'll have whatever Superman's having!

Fast pizza är ju gott :)

Postat av: Åsa

Jag vette sjutton om jag ser Katten Gustaf som en superhjälte. Men det går säkert att generalisera till övriga seriefigurer o dyl.

2009-12-12 @ 09:23:43
URL: http://asanordlander.blogspot.com
Postat av: Agnes

Johan har ju faktiskt erkänt att han inte gillade pizza när han var liten. I alla fall ända tills Turtles gjorde sin entré i hans liv. Efter det har han älskat pizza.

2009-12-12 @ 13:03:34
Postat av: Jojo

HAHA! Ja där ser man. Jädra Turtles. Eller ja, det är väl bra att han kan få njuta av en pizza ibland han med..!

2009-12-15 @ 11:49:07
URL: http://hippocampus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback