En härlig påsk utan fjäll





Långfredag och plugg i solen.
Fönsterbrädet i köket fungerade perfekt som skrivbord för dagen!



Långfredagkväll. Slog på stort och sydde ett par köksgardiner i min ensamhet.

       


Påskafton!
Solen sken som på värsta sommardagen, och på tv4 lovades 19 grader i skuggan!
Jag skulle jobba, men hann med tjugo minuters njutande nere vid ån innan det var dags att gå in och kränga påskägg, marsipankycklingar och cappuchino-to-go.


Domkyrkan, Saluhallen och den blänkande Fyrisån




Det var så vackert att jag blev rörd!




På kvällen styrde jag och Jenny upp en påskbuffé för två. Vi var typ de enda som var kvar i stan över påsk, men inte hade vi tråkigt för det!



Och buffén var faaaantastiskt god!



Kvällen fortsatte sedan på en galen Kvantum-fest som avslutades med singstar med gamla 80-talshits. När vi tillslut beslutade oss för att dra hemåt vid sisådär 4.30 stod där utanför ett skönsjungande tidningsbud med musik i öronen. Hon såg inte oss, men vi stod 10 meter därifrån och bara gapskrattade åt den gälla rösten som skar genom mörkret! Bra kväll.

Påskdagen bjöd på ännu en solig pluggdag!

Summa summarum; godis, plugg, mat, fest och en massa sol.
Man kan visst ha en bra påsk utan fjäll också, tro det eller ej!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilke fin påskbuffé! Och vilken vacker stad vi bor i:)

Postat av: kakan

Aj lajk!!

2009-04-14 @ 18:04:32
URL: http://kakansfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback