Rain to open up

Måste berätta om en rolig händelse som hände igår när jag jobbade i Saluhallen och krängde kaffe/te/choklad. Det kommer fram en tjej och pratar härlig australiensisk engelska och ska köpa en kaffe. Ute är det värsta ovädret, det stormar och regnar snöblandat och är bara ett par grader varmt. Jag som inte kan hålla mig från att prata engelska, speciellt med de som har så härlig dialekt, börjar kallprata lite om vädret och vad hemskt det är.

Då säger hon [läs med aussie-brytning]:
"I have been here in Sweden for two month now, and I have noticed that swedish people doesn´t like to smalltalk very much, UNLESS there is something wrong with the weather! Then they get really talkative and can start a conversation with anyone.."

Haha. Jag kunde inte hålla mig för skratt. Hon har SÅ rätt! Vädret är en riktig ice-breaker och först när vädret är annorlunda kan man prata med vem som helst. Tristare folk får man leta efter.

Sen fortsatte hon:
"...and I think I know the reason for this. It´s because in bad and cold weather they would like to have someone to cuddle with! That´s why they open up to anyone!"



Åh. Det var så bra sagt. Det kan inte vara lätt att vara utlänning i detta land så fyllt med enstöringar.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback