Strömming-å-jordgubbskalas!

Hade finbesök av två föredetta korridorare häromdagen, Mariela från Honduras och Sarah från Hong Kong. De skulle komma på fika! Sarah åker tillbaka till Hong Kong på måndag, och när hon kom sa hon "I brought something". Hon tog fram en burk surströmming ur en plastpåse. "Can you help me open it, I want to try before I go home..."

Oh no, tänkte jag i det tysta, "Hehe, of course I will help you!" sa jag. Vi gick ut på parkeringen utanför huset och jag öppnade min allra första surströmmingsburk. Fast jag har ju sett morsan göra det ett antal gånger i mina dagar, så det gick galant. De två utbytesstudenterna blev minst sagt chockade av den outhärdiga stanken!


        
     


Men trots stanken provade de båda lite av strömmingen på varsin bit Falu Rågrut. "No, no, NO" var Marielas betyg på smaken. Sarah som är den mest positiva människa jag träffat, sa att det inte var så farligt, "but it was not good..". Roligt ändå med en utbytesstudent som verkligen vill prova på att göra allt som vi gör här i Sverige. Det är inte alla som är så! Det var även hon som alldeles i början av sin vistelse stack in huvudet i mitt korridorsrum, höll upp ett paket Mamma Scans köttbullar och frågade "Excuse me, how do I cook these?"

För att försöka få bort surströmmingssmaken i deras munnar högg vi in på jordgubbstårtan nummer ett, gjord av me myself. Den var sjuuuukt god, jag e riktigt nöjd. Ser den inte heeelt fantastisk ut?





(Jasså du känner igen tårtan? Den finns på framsidan av Buffé =)


Nu har jag en veckas ledighet! Nästa, Ösund!

Kommentarer
Postat av: Pauline

Guuud vad du verkar vara duktig i köket =)

2008-06-28 @ 19:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback