...här kommer den!

Okej, nu har alla ni läsare där ute (öhh?) tjatat tillräckligt. Här kommer en UPPDATERING som heter duga! Helt enkelt en snabb genomgång på vad den senaste tiden bestått av i min lilla värld.

Vi börjar med the new home.

 
   
Före...


...mitt i... inflyttning på G... Finn ett fel.

   
....och EFTER!



Här trivs vi som fiskarna i vatten. Men det går sakta men säkert framåt med färdigställandet. Utsikten kom efter en vecka då de tog bort plasten för fönstren, internet dök upp efter typ 3 veckor och TV-kanalerna är fortfarande riktigt suddiga. Men men, det som väntar på nått gott!

Inflyttningen skulle självklart firas. Vi slog till på självaste nationaldagen, då även Anders fyllde 22. Det blev en hejdundrande fest och till råga på allt var det den varmaste dagen såhär långt in på året. Det var 32 grader i skuggan!

                   



En härlig blandning av folk var där och det dracks sangria, sjöngs ja-må-han-leva och minglades i flertalet timmar. Sedan drog vi vidare till BJ för att ta plats på dansgolvet och röja loss rejält.

Denna dag avslutades med en efterfest på plats i lägenheten. Stora mängder Captain Morgan intogs av vissa och en god sömn på luftmadrass valdes istället av andra. Tio pers var vi som sov i vår lilla tvåa, rekord! Attans att jag inte dokumenterade detta. Rolig syn vill jag lova!


Annars då?
Jo det var ju finväder, å då menar jag kanonväder. Kom lagom tills vi lämnat in vår c-uppsats (wiihii!), och stannade i typ tre veckor. Under den här tiden hann man med många timmar i solen, en hel del glassar och två dopp i Mälaren! Här kommer några av dessa tillfällen som fångats på bild.

 
Jag och Mathilda picknickar i Vårdsätra. Fantastiskt!


 
Jag å morsan gjorde stan och mådde gott i skuggan i Stadsparken.



Jordgubbar med mjukglass under ett träd vid ån med mina Örebrotjejer



Grillfest, kubb och Corona på Mathilda och Knuttes inflyttningsfest!


   

Mitt i allt detta hann vi med en flugfisketur med hela famljen Lisspers i Lungsjöån i Dalarna. Min fiskelycka uteblev dock, trots många fina försök... =)



Nu har regnet och kylan återvänt, precis i timing med att jag började jobba med mina kalkonprodukter på heltid.
So thats abuot it.

Nöjda med den tillbakablicken??!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Mkt nöjd:) Visst har det varit underbara veckor! Hoppas bara att detta inte var allt som kallades sommar.



Jag har hittat ett fel, det står en gubbe utanför fönstret!



Ha det gött! Nu far jag till Finland. KRAM

2008-06-12 @ 15:31:40
Postat av: Jenny

NÖÖÖÖJD! Och vad fint ni fått till det i lägenheten, toppensnyggt!

Postat av: Kakan

Meganöjd. Nöjdare har ingen sett! Toppennöjd!

Jag har också hittat ett fel på bilden, stolsex! Två stolar som smyghånglas helt oblygt när kameran åker fram. Är inte det FEL så säg.

2008-06-13 @ 12:13:37
URL: http://select.webblogg.se/
Postat av: Gabbsan

Äntligen, som jag väntat på denna uppdatering! Ni verkar bo som små kungar i er nya lya, måste komma o hälsa på er i höst! :)Här i Portugal jobbas det på med vår uppsats, lite segt när det är typ 100 grader varmt och fotbollsfirande ute på gatorna. Mys på i lägenheten! Puss på dig!

2008-06-13 @ 17:14:11
Postat av: Jojo

Japp Karin, du har hittat det rätta felet (!). Eller hur var det nu igen.. Ok, det finns två fel på bilden, jag erkänner.

2008-06-13 @ 21:48:18
URL: http://hippocampus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback