Lägesrapport

Älskar de fina julstjärnorna och julpyntet som nu är på plats i lägenheten. Tänk att en lampa i vikt papper kan glädja en så mycket.

Har insett att det snart är tentadags, läser för fullt om fisar och förstoppningar för tillfället, vilket kanske inte är det mest spännande jag läst om, men trots allt intressant på sitt sätt. Så någon som undrar något så är det bara att hojta till!!

Har total ekonomisk finanskris, inte bara jag utan hela hushållet. Detta beror främst på den där j*vla s*atans s*kit-TV-licensen som jag tillslut inte kunnat undgå att betala. Jag erkänner att jag är en svag själ när jag erkände mitt TV-innehav för den påstridiga damen i telefonen. Varför inte dra av några kronor på skatten varje månad istället? Förstår mig inte på detta. Hur mycket kostar det inte att ha folk som går runt och knackar dörr hos folk som vägrar betala? Skitgrej.

Men idag ignorerade jag denna personliga finanskris och gick och köpte mig en skidjacka. Fin skaljacka i skalmanfärg.

Firade förresten två år med karln min igår. TVÅ HELA FANTASTISKA ÅR! Det är länge det, fast på ett sätt känns det som vi har känt varann hela livet.

Annars då? Jo i måndags var det jul/mys/första-avsnittet-av-julkalendern-frukost hos brorsan. Vi var åtta pers som åt risgrynsgröt och drack glögg klockan 07.00. Himla bra start på veckan, ända tills jag skulle bege mig mot skolan då jag märkte att jag fått punka på framdäcket på cykeln. Jahapp, bara att promenera i regnslasket.

I helgen var det julmarknad här i stan. Lite småmysigt, fast det som saknades var ju snön. Regn ger inte direkt den rätta julkänslan. Jag stod och gjorde cappuccinos och sålda handgjorda chokladpraliner hela helgen.

Imorgon kväll kommer morsan på besök. Hon har lovat att ta med massa hembakt tunnbröd och saffransbullar! Yummi!


Over and out

Kommentarer
Postat av: Kakan

En månad utan ett endaste inlägg.

Detta förtjänar en anti-applåd!

oklapp oklapp oklapp


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback