Tenta avbockad!

Jajjebox, första tentan är nu avbockad i att-göra-listan.
Det var igår klockan halv nio som den avgörande stunden var kommen.
Var klar 10.30.
Det gick faktiskt skitbra! Fysiologin var lite klurig, men kemin gick som en dans.
Jag var skitnöjd att det kom en fråga om bukspottkörteln, eftersom jag kan ALLT om den...(nörd igen).

En glad överraskning väntade när jag kom hem igår.
En lapp satt på min dörr om att de ska tapetsera om mitt rum på onsdag!! Jihhoo.
Jag tycker om tapeterna jag har, men det kan ju va skoj att få välja ut en alldeles egen!
Just nu lutar det åt att jag tar den här:



Idag är vi LEDIGA, skööööönt.
Dock vaknade jag 07.30 av gammal vana. Ingen sovmorgon här inte.

Schemat för dagen ser ut som så:
- Tvätta
- Baka en kladdkaka
- Åka till IKEA med Jenny, Maria o Hanna och inhandla massa onödiga prylar
- Förhoppningvis få hjälp av mina vänner att ställa alla möbler i mitten av rummet/ta ner tavlor m.m.
- Göra mig iordning
- TENTAFEST!!

Kul kul.


Lasagne to die for

Nu har jag ledsnat på att hårdplugga inför tentan på måndag.... Inte bra, men vad gör man när kroppen inte gör som hjärnan vill?!

Jag tog och gjorde en herrans massa L A S A G N E!

lasagne

nära lasagne

Å det var inte vilken lasagne som helst, det var förebanne mig den godaste jag ätit sen konfirmationen!

Sorry om det silas dreggel mellan era tangenter för tillfället, men sånt får ni räkna med. Salivproduktionen har med utsöndringen av transmittorsubstansen acetylkolin från nervändssluten att göra, så det är alldeles normalt...

(jag ÄR en nörd)


Hej hej

Reccegask!

Ja som sagt var det reccegask på Norrlands nation i lördags!

Femton bilder säger mer än 15 000 ord.

      
      kl. 09.30, före  -  kl. 12.30, efter

      
samling kl. 13.00  -  brudarna  -  champagneskål

       
    norrlandståg till aulan -  Mikael Thornving!  -  på plats....  -  ...vid bordet på norrlands

   
Vid baren på V-Dala  -  citroner?  -  tequilarace såklart!

 
  men snyggt  -  vem fa*n är den där i bakgrunden?!

Var en mycket trevlig dag/kväll/natt som varade mellan 13 och 03.30. Antal skobyten under kvällen ska vi inte ens tala om... Puh!

...and so were the days of my life

Nu vet jag hur mitt liv kommer se ut de närmaste fyra åren.
Its taaaajm to study!
Grundläggande kemi/fysiologi-tenta på måndag. Trevligt. Nu kommer min hippocampus få det hårt ett tag. Tur att det finns uppmuntrande bilder i fysiologiboken...



Allt känns så mycket lättare när hormonerna ser ut som små rosa hjärtan eller blåa barbapappor!

Idag var det plugg, semla på mysigt fik, plugg, lunch på mcdonalds, plugg, storhandlade mat, åt mat. Kan sammanfattas MAT och PLUGG, Oj oj oj, vilket liv jag lever va?!

ps. uppdatering från helgens happenings återkommer jag med en annan dag.
Puss hej

Pimpa min semla!


Semla med Djungelvrål, why not?!

Måste rekommendera den här artikeln för alla som vill ha lite inpiration så här i semeltider.
Här finns ingredienser som nötcremé, marmelad, makrill och hackad chilifrukt blandat med grädden!

http://www.untfredag.se/avd/1,1786,MC=15-AV_ID=580943,00.html?from=sectionlinks15

Kolla in bildspelet!

Hjärtan

Alla Hjärtans Dag blev inte så mysig som den skulle kunnat vara, eftersom min käresta bor 50 mil bort. Typiskt när man för en gångs skull inte är singel under den här dagen...!

Det närmaste romantik jag kom under dagen var under strechingen på skivstångsgympan på friskis&svettis. Lovesongs med hög volym =)


Grushjärta i snön, sikken konstnär man är!

kärestan
Här är min käresta och jag.

KÄRLEK ÄR DET BÄSTA JAG VET! Love you M.


VM i Åre 2007

Nu är det där som folk i Åretrakten planerat för och längtat efter i typ 5 års tid, alpina VM!

Trots att jag flyttat mitt pick och pack till södra Sverige, så kunde jag inte hålla tassarna borta från min favoritby nummer ett under den här speciella tiden! Jag tog tåget hem till Östersund och förra fredagen tog jag och morsan en dagstur till Åre för att heja på Anja och de andra svenska brudarna i super-kombinationen.

Titta och njut!

       

             

anja säl
Hon gjorde det IGEN! Detta var andra guldet i VM på hemmaplan, och fler skulle det bli!

 

Sammanfattning:
En helt otroligt fin och härlig dag i en liten by med full fart. Anja är grym och ledde efter störtloppet och vann sedan överlägset i andra åket, slalomen! Stämningen i publiken går inte att beskriva. Alla bara skrek när Anja var i backen! En riktigt rolig upplevelse som man nog aldrig får uppleva igen, på hemmaplan!



     

Modeblogg!

Hippocampus-redaktionen har efter många långa diskussioner beslutat att det nu kommer ett enda inlägg liknandes en modeblogg (dvs innehållande bilder på kläder)! Trots det starka motståndet mot allt vad modebloggar heter som jag har, så kommer här alltså ett sådant inlägg.
Sorry alla seriösa läsare, som väntar sig endast viktiga saker här....öh.

Jag ska ju framöver nämnligen på en reccegask (för er som inte är studenter i Uppsala: en finmiddag/fest på norrlands nation för alla nya studenter, klädsel kavaj), och hade inget att ha på mig.

I söndags (alltså för 3 dagar sen!!) tog jag tag i saken och beställde två kreationer från nelly.se.

Detta är resultatet:


Prickig!


Svart!

Helt oväntat att båda två passade som om de vore uppsytt endast för mig. Grymt bra.
Fattas bara shoes och sen kan jag gå på gask! Jihoo.



Extreme Makeover

Min sista studielåns pengar den här månaden la jag på lite "extreme makeover"...
...jag tyckte det var dags att fräscha upp sig lite så här i vintermörkret...


Se det underbara resultatet på
select.webblogg.se



 

Stort tack till min personliga
kirurg, frisör, hudläkare, ögonläkare och make-upartist Karin!

Jag gjordett!!

I fredags fick jag beskedet!
JAG GJORDE DET! Jag kom in på dietistprogrammet!
Oiihooo!
Man ska ju inte göra mer än man behöver, så därför tar man sig ju in den SISTA möjliga dagen sedan tjejen före mig i reservkön (poäng: 18,96, jag 18,94) tackade nej! Stort tack till bananskalsprincipen! Haha.

bananskal

TA ER I BRASAN alla som inte trodde jag hade en chans (jag nämner inga namn, men däribland finns en lite mindre trevlig studierektor)!
Skönaste segern på länge!
Nu har jag FYRA års studier i Uppsala framför mig.
Och det inom det som intresserar mig mest av allt, nämnligen näringslära!
YES!

Fasen, allt går om man bara ger sig f*an på det!
Kom ihåg det!