Gammal men glad

Häromdagen tog jag svängen till Systemet för att fylla på lite i dryckesförrådet. Det var en tisdag förmiddag och det var lugnt och tyst i butiken. Självklart hann en liten rynkig gubbe, gammal som gatan före mig till den enda kassan som var öppen. Och ingen kan anklaga honom för att vara snabb, vilket personer i den åldern aldrig är. Tillslut var det min tur, jag lassade upp varorna och innan jag han plocka fram leg sa kassörskan:
- Sjuttioåtta kronor och leg tack.
- Japp, det ska bli! sa jag.

Då tittar den riiiiktigt gamla gubben upp längst ner vid rullbandet och säger (tänk gammal skakig röst):
- När man är så gammal som jag....då behöver man aldrig visa leg! Och så skrattade han sådär skrockande som gamla människor gör.
- Åh va bra, sa jag till den gamle.
- Näe det är inte bra att bli så gammal som jag... suckade han lite uppgivet.

När jag betalat klart och stod bredvid den gamle (som inte hunnit packa i sin vinbox i tygpåsen än) och packade ihop mina flaskor knackade han lite lätt på min högra axel och viskade i mitt öra:
- Jag är faktiskt åttionio år!! Så fnissade han lite och började sakta röra sig mot utgången.



Sådär söt och fnissig vill jag också vara när jag vid 89 års ålder springer på Systemet och handlar rötjut.

Dagens Systemet-tips.
Har ni över 20 år inte provat nya +46-cidern än? Do it. Den är bäst just nu, yummie.

Och inte nog med att det är en fin burk så är själva ytan på burken är sådär strävt skön, I love.
Obs! Alkohol kan skada kroppen!!!

Photoshoot

Uppgiften var: Ta 4 porträttfoton som passar ihop. Var kreativ!
Öh japp. Detta blev resultatet. Inte så tokigt va!?








Idag redovisning av skriftlig uppgift, studierådsmöte, kamerakurs, tentafest!!
Späckat schema! Seems to be another lovely day.

Får jag bjuda på...

...gelékost?!

Här kommer en inblick i vardagen för en dietiststuderande just nu.
Detta är vad vår grupp presterat på labben igår och idag.



Alla tre måltiderna är med kyckling, potatis, broccoli, oliver och currysås + jordgubbsefterrätt.


Måltid 1 är hackad
Måltid 2 är sufflé & timbal
Måltid 3 är gelé



Äta gelé med en träsked i vedboa?!


Tro det eller ej, men kall geléad kyckling var inte så farligt som det låter! Det var gott. Såg dock förskräckligt ut när vi mixade rå kyckling med mjölk i matberedaren.. Geléad potatismos var däremot ingen favorit, kall och läskig. Tror dessutom inte att det är så trevligt att leva på enbart geléad mat, som vissa måste här i världen.

Jag skänker en tanke till dem!



Winter in Jämtland

Är det inte fantastiskt fint med vinter?
Har dock upptäckt att det inte är det lättaste att få till de ultimata inställningarna på kameran.. Snö är för vitt för kameran! Speciellt svårt är det när det är -18c och fingrarna stelnar av kylan trots att skinnhandskarna är på.


Gatans egen fjällutsikt. Finn två störande moment.


En volvo under snön


Our house in the middle of the street


Snobben poserar i kylan. Charmigt med den gula snön va?