Hello polarbears!

Jomenvisst. Jag har hälsat på livs levande isbjörnar!

En liten dröm som gått i uppfyllelse faktiskt. Jag har sedan ca ett år tillbaka varit isbjörnsfadder, dvs att jag skänker pengar till WWF:s arbete varje månad för att hjälpa isbjörnarna runt om i världen. Gör det du med! Det är kul, man får mail ibland om hur läget är för isbjörnarna och om hur arbetet går och dessutom kan man följa några isbjörnar och se var de rört sig på en karta.

När vi ändå firade midsommar i mysiga Garsås utanför Mora passade vi på att besöka de två nyinflyttade isbjörnarna på Grönklitt i Orsa. De var lite trötta och lata i värmen, men hade faktiskt en stor snöhög att leka i om de kände för det. Kändes mycket bättre än vanliga djurparker för varje art har stooora skogsområden att vandra omkring i, så ibland fick man ha tur för att ens se något djur.





Papa bear vilar sig i under en gran. Ser inte ut att må så dåligt trots inhängnaden!





Självklart fanns det massa andra björnar också, såsom pappa brunbjörn.




"Jag vill gå hit, till den stora kamtjatkabjörnen för den är skiiiitstor.."

Det var härligt att vara äkta turister med kameran runt halsen och titta på djur för en dag.

Ahhhh pust!

Snacka om att pusta ut. Sista tentan för terminen, faktiskt sista tentan inom ämnet kost är avklarad (lite läskigt!). Det känns sådär härligt ledigt för tillfället. Ingenting som MÅSTE göras eller som man egentligen borde göra istället för det man VILL göra. Jag känner mig som vanligt efter tentor helt tom i hjärnan, all information som tidigare var tvunget att finnas lagrat för morgonens tenta börjar sakta med säkert lösas upp och försvinna i intet. Eller ja, mycket finns väl kvar där inne nånstans, men i hippocampus (där nya minnen bildas) där börjar det bli härligt tomt! Lilla sjöhäst, nu kan du äntligen slappna av!

Sommar. Sommar och... regn! Jajja, man kan ju inte få allt! Hade det till råga på allt varit soligt och varmt idag, då hade jag nog fällt en tår av lycka. Nu är jag istället bara sjukt nöjd och glad och lycklig över att vara LEDIG! Efter tentan gick jag dyngsur till Classe och köpte mig en regnponcho OCH ett paraply. Men måste vara helgarderad. Svenska sommar, here I come!



Dagens actionbild


Japp, thats me. I lördags fick jag min största fisk hittills på flugspö i en liten å mitt i Dalarnas vildmark. Regnbåge på 8 hekto, det ni. Är inte helt bekväm med att hålla en levande fisk i mina händer, så den slank ur näven och tog risken..

..men lika glad för det var jag, men gladast var nog fisken.