...mycke nu!

Jo fullt upp kan man minst säga att jag har. Jobb, grupparbete, julklappar, planerat hemma-lussegask, tappat visa-kort, spärrat det, beställt ett nytt, fått samtal om att en tjej hittat det gamla, tänkte att det var ju typiskt, julbakat knäck på skolan och fluffiga lussekatter hemma, varit på glöggfest och ätit julbord...


image515

Idag är det lucia!
Imorse var jag, Åsa och Emma på ICA Väst. Plötsligt släcks alla lampor och in kommer ett supergulligt litet luciatåg med dagisbarn. Massor med små lucior och pepparkaksgubbar som sjöng fina visor. Då fick man se ett tåg i år också! Mysigt! 

Ikväll blire hemmagjord lussegask hos Mathilda. Tre-rätters, glögg, pepparkakor med mögelost och massa vin. Klädkod kavaj, så här är det riktigt seriöst. Kan bli årets fest!!

2½ vecka!

NÄE?! Är det så nära till julafton?!
TVÅ OCH EN HALV VECKA!
Gaaah!

Jag som inte ens har köpt en enda julklapp.
Vart tog den här hösten vägen egentligen?
Det har ju gått något så ooootroligt fort!

Å vädret? Hjälper det till att få fram julkänslorna??
NÄE skulle itne tro det va. Pissblött är var det är.


image514

Det känns som igår, fast det var i våras...

Fast jag fick en tidig julklapp av mamma på posten idag!
Mina gamla vantar och en chokladjulkalender!
Jag blev skitglad.
"Barn är alltid barn! He he he" stod det på kortet.
Hon har så rätt min mamma!

Nu ska jag äta fiskbullar i dillsås.
Jag ÄLSKAR fiskbullar i alla olika sorters såser.

Snabb sammanfattning..

Eftersom jag är rätt seg på att uppdatera så tänkte jag nu köra en liten snabbgenomgång om vad mitt liv bestått av den senaste veckan.

Onsdag:
Tenta (satt 4 timmar!), jobb (7 timmar!), svalde ett ostron, tentafest (en liten sväng)

Torsdag:
LEDIG! Sprang på stan och spridde mina penningar.

Fredag:
Föreläsning, tåg till Sthlm, restaurang, hotell

Lördag:
STOR frukostbuffé (kl.07), strosade på stan, klippte håret, julmarknad på Gröna Lund, kärlekstunnel, NK, köpte vinterskor, hem till Uppsala

Söndag:
Julmarknad på stan, stod ute och sålde grillade kalkonkorvar (galet vilken åtgång!), missade årets fyverkerier, lagade middag och bjöd brorsan

Idag:
Artikelsökning, jobb, OCH HÄR ÄR JAG NU!


Bra, då vet ni.
Hej

Ryck upp dig Johanna!

Utdrag ur msn-konversation mellan mig och Åsa igår kväll,
när vi insåg att det tar ett tag innan vi kan sätta igång vårt grupparbete..

- - -

Johanna säger:  Då måste vi kanske sysselsätta oss med något annat i veckan då!
Johanna säger:  (ledig!?)
Johanna säger:  =)
Åsa säger:  Ja typ leta artiklar =)
Johanna säger:  Jaa, precis

- - -

Helt rätt Åsa!
Tur att inte jag gör grupparbete med någon som är lika lat som mig själv..
Då skulle det ALDRIG bli något gjort!