Surprised kitty



Kan en katt bli sötare???
Vill ha!

Dietisthumor när den är som bäst

Ibland är det kul att skriva hemtenta. Iallafall när man hittar roliga forskningsreslutat i litteraturen. Igår satt jag och Jenny på BMC i olika delar av byggnaden och läste. Detta är en del av vår sms-konversation:


Jenny: Se sid 250 om hur barn utvecklar sina
matvanor. Det verkar som om superhjältar
är viktiga förebilder än föräldrarna =)

Johanna: Haha. Fränt! Förstå vad Turtles har
förstört barns matvanor. De äter ju BARA pizza!

Jenny: skit i margarinet, det är TURTLES som
gör oss sjuka! jag mailar doktor dahlquist.

Johanna: Hahahahahaha. Do it!



Jag tycker det här är skitintressant, att barn tar efter sina superhjältar. Jag och Åsa diskuterade idag vilken superhjälte som skulle vara den bästa som förebild när det gäller maten. Karl-Alfred kanske? Fast för mycket spenat är inte heller bra, då kan man bli förgiftad. Kanske katten Gustaf? Fast lasagne är kanske inte det allra bästa att grunda sina vanor på.. Mitt bästa förslag var nog ändå Tarzan för hans bananer!

 

 

 

 

 

 

Någon som kommer på ett bättre förslag?






Fantastiskt!

Har inte skrattat så mycket på länge!! Tack för fint tips.
Av någon konstig anledning kommer jag osökt att tänka på Suss med sin låt
I-love-C-K-rock´n roll music..!!
(den andra versionen går alltså R-O-C-K rock´n roll music)

För ett gött skratt, kolla in detta:








Uppsalas BÄSTA!

Reklampaus på bloggen:

Uppsalas bästa espresso

Oh yes it is!
Har jobbat på julmarknaden hela helgen, och oj oj oj vad mycket kaffe vi sålt. Och choklad. Och te.
Och pepparkakor. Och knäckklubbor. Och saffransbullar. Och adventskalendrar. Och glöggflaskor.
Och marsipangrisar.

Jag har världens bästa extrajobb!





Foto: Rolf Hamilton, UNT