100-listan

Mina damer och herrar, här kommer den. 
Johannas 100-lista!
This is MY life.

 

  1. Jag är ett kakmonster och äter hellre småkakor än godis.
  2. Jag har vaktat Wille Crafoords gitarr.
  3. Jag älskar att klä ut mig. Har varit bl.a. blomkruka, pirat, julgran, Whitney Houston, Plupp, nunna, häxa, Charlie Chaplin och Leonardo i Turtles.
  4. Jag har varit ihop med en grabb i nästan 3 år, sen tog det dock slut.
  5. Mitt problem på sistone är att när jag blivit förtjust i en kille kan jag inte hålla mig från att säga det, och skrämmer bort honom.
  6. Jag har varit på 8 charterresor och fler ska det bli!
  7. Jag är allergisk mot prästkragar.
  8. Mitt första och enda solosångframträdande var ”Ekorrn satt i granen” på Gran Canaria 1993.
  9. Jag har i fyllan lekt ”jag-har-aldrig” med en fnittrig och blyg japansk kille.
  10. Jag får nästan pinsamt ofta höra att jag är trevlig.
  11. När jag var 16 fick jag och brorsan ett varsitt inslaget paket med kondomer av mor och far.
  12. Jag har smygbadat i Holiday clubs utebassäng med två okända grabbar klockan 02.30, iförd endast underkläder. Det var minus 10 grader ute.
  13. Jag tröttnar alltid på ett jobb efter ca 2 månader.
  14. Jag åkte till Nya Zealand själv i vintras och kände då inte en kotte på den sidan av jordklotet.
  15. Jag föddes i Uppsala i september 1984.
  16. Mamma och pappa är de bästa som finns. De ställer alltid upp för mig och jag har aldrig någonsin varit osams med dem.
  17. Jag har haft bed-bugs i lakanen vilket medförde kliande bett på hela kroppen.
  18. En gång slog jag i svanskotan så hårt att jag blev sängliggande i ett dygn.
  19. Jag har en färgglad sjöhäst tatuerad på höger smalben.
  20. Tatueringen fick jag i 20-års present av mamma och pappa.
  21. Jag har varit i 4 världsdelar, alla utom Afrika och Sydamerika.
  22. Mitt drömresmål just nu är Italien och Rom.
  23. Jag har haft 11 olika arbeten i mitt liv, som alla varat minst en månad.
  24. Jag har hoppat bungyjump i Queenstown och överlevt.
  25. Jag har hoppat fallskärm i Taupo och överlevt.
  26. Jag har somnat vid ratten och kört av vägen i 110 km/h, och överlevt.
  27. Jag har vägt som mest 65,3 kg.
  28. Min målvikt är 60 kg, jag väger nu 62,2 kg.
  29. Jag har sålt Marlbouro Light till Petter och glömt ge honom cigaretterna.
  30. Jag är rätt bra på att hålla kontakten med folk jag lär känna.
  31. Så fort jag får chansen hälsar jag på vänner och bekanta runt om i Sverige.
  32. Jag älskar att pyssla, sticka och virka.
  33. Ibland låser sig mitt vänstra knä.
  34. En gång tog jag med två kompisar på en hemlig resa.
  35. När jag varit ifrån mina bästa vänner för länge så saknar jag dem riktigt mycket.
  36. Jag har ALDRIG varit riktigt osams med någon, inte ens brorsan, vad jag minns.
  37. Jag har en stor och rolig släkt som håller ihop och har skitkul ihop.
  38. Jag var jätteblyg när jag var liten och tryckte alltid brorsan (två år yngre) framför mig när jag träffade nytt folk.
  39. Jag var på läger i USA utan parents en månad när jag var 11 år.
  40. Jag kan skriva mitt namn på japanska.
  41. Jag är skraj för hundar, men tycker att katter är världens bästa sällskapsdjur.
  42. Jag hatar att köpa skor (därför använder jag mammas).
  43. När jag var yngre samlade jag på bananprylar. Jag har en banantelefon på rummet.
  44. Pappa filmade mig när jag var nyfödd,och mamma och jag kom hem från BB. Sen råkade pappa spela över det med en brottningsmatch. Bra jobbat farsan.
  45. Jag älskade Barbie-dockor förr i tiden och har 12 stycken i en låda i källarn.
  46. Jag gillar att träffa nya människor och får lappsjuka om jag inte ser folk på ett par dagar.
  47. Jag älskar sport. Har haft karriärer i gymnastik, slalom och basket. Sen valde jag fotbollen som jag nu har spelat sen jag var 13.
  48. Jag är rätt känslosam och har lätt att börja gråta. Sist tårarna sprutade var när jag såg mamma genom glasrutan på Frösö flygplats efter att ha rest i ett halvår.
  49. Jag börjar bli less på att vara singel (speciellt när vännerna mina har förhållanden sen årtionden tillbaka typ). Men det jag saknar mest är att ha någon att kramas och skeda med, vilket är bland det bästa jag vet.
  50. Jag tar dagen som den kommer och är inte så noga med att planera allting. Däremot får jag lite panik om jag inte vet vad jag ska syssla med den närmaste framtiden.
  51. Jag har skärmflugit från Åreskutans topp.
  52. För ett år sedan fick jag reda på att familjen Friedland inte alls hade bott i huset innan oss utan att det står så på ALLA ringklokor…ooups.
  53. Jag kollar gärna i gamla fotoalbum.
  54. Den enda som dött i min närhet är momma. Jag oroar mig lite att alla släktingar börjar bli gamla och snart kommer trilla av pinn.
  55. När jag var 6 år smorde jag in ansiktet med en giftig smörja som jag klämde ur bladen på en fikusväxt. Jag trodde det var hudkräm, hela ansiktet svullnade upp.
  56. Smeknamn jag haft är Grodan Boll, Balle (av Ballerina-kex, inget annat) och Jojo. Jag gillar Jojo mest.
  57. Jag har mixtrat mycket med min hårfärg i mina dar, har haft brunt, blont, blonda toppar, oranget, rödbrunt, svart, rosa och blå-gult.
  58. Jag gör alltid det jag känner för och vill ingen hänga på så gör jag det själv.
  59. Jag blir busig och lite galen när jag är full.
  60. Jag störs INTE av oreda, är så totalt opedantisk att någon måste säga till mig när det är dags att städa.
  61. Jag dricker aldrig läsk, förutom i groggen.
  62. Min första fylla var höger-vänster med Festis och folköl på Österängen.
  63. Jag vill ha en pojkvän NU.
  64. Jag gillar att få oväntade sms om ingenting alls.
  65. Jag har aldrig rökt, men har ätit kakor som visade sig innehålla hasch.
  66. Jag är grymt bra på att känna igen ansikten.
  67. Jag tycker att livet går alldels för fort.
  68. På skolbalen i nian sa en danskavaljer till mig: "Tur att du är bättre på att spela fotboll än att dansa" vilket säger allt om min koordination.
  69. Jag har tagit legitimation på två förbryllade killar som skulle köpa korv i min korvkiosk. De var 22 år.
  70. Jag har jobbat med att plocka lime på Nya Zealand.
  71. Jag var så bakis en dag när jag skulle öppna grillkiosken på Åre torg att jag somnade på en stol när jag kom dit. Skulle öppna 11.00, vaknade med ett ryck kl.11.30.
  72. När jag spelade piano på skolavslutningen i 4:an, flög notbladet iväg med korsdraget och jag missade hela låten.
  73. Jag ville bli sopgubbe eller clown när jag var liten.
  74. Jag slog ut båda framtänderna med en basket boll i första klass, därav bollrädslan.
  75. Jag har bott i Åre i ca 2 år.
  76. Snyggast på killar är antingen rakat eller långt hår.
  77. Det värsta jag vet är döda fåglar.
  78. Att äta mat är en njutning, jag längtar alltid till nästa måltid.
  79. Jag vill bli dietist, för det är så intressant hur mycket hälsan styrs av vad vi stoppar i oss.
  80. Jag får världens handsvett attack varje gång jag landar med ett flygplan.
  81. Jag krockade en gång med ett träd med en skoter ute på skotersafari med jobbet. Den gick inte att laga, cheferna fick betala 5000:- i självrisk.
  82. Jag gav en gång 100 kr till en tjej som tuggade på ett tuggummi som vi hade hittat under en sko.
  83. Jag röstade i riksdagsvalet på min 18-års dag.
  84. Jag tycker att alla människor är intressanta på sitt sätt. Alla har ju varit med om olika saker i livet.
  85. Jag har en passion att fotografera och filma saker och ting. Mitt drömyrke är naturfotograf.
  86. Jag kan somna när som helst var som helst.
  87. Jag har alltid varit väldigt envis, fast bara med folk jag känner väl. Annars är jag rätt mesig.
  88. Det äckligaste jag någonsin ätit var ett fisköga stort som en golfboll.
  89. Jag mår psykiskt dåligt om jag har på mig kläder som inte matchar, eller om mitt hår är riktigt skitigt.
  90. Spongebob-Squarepants är världens coolaste seriefigur. Precis min sorts humor.
  91. Jag har haft tandställning med diverse konstiga tillbehör i 3 år av mitt liv.
  92. Jag är med i donationsregistret och ska donera alla kroppsdelar när jag dör. Jag har ju ändå ingen användning av dem sen.
  93. Det värsta jag vet är självgoda människor som skryter om sig själv och sina prylar.
  94. Jag gillar att fixa fester och styr alltid upp ett par stora partaj varje år.
  95. Spontana påhitt och utflykter borde man göra oftare, det är ju skitkul.
  96. Jag är för snäll för mitt eget bästa. Skulle inte skada att bli arg och lite elak nån gång ibland.
  97. Jag skulle vilja kunna styra vem jag ska bli kär i.
  98. Jag skulle vilja ha en liten tv-skärm som visar mig själv i vardagen om 10 år.
  99. Jag har ett flex på 6 år.
  100. Jag trivs med mitt lilla liv, och ångrar banne mig INGENTING som jag gjort eller inte gjort.

Kommentarer
Postat av: kakan

fan johanna.
du är ju världens bästa människa du.

Postat av: Gabbsan

Fredag eftermiddag...kunde inte vara mkt roligare nu! Hahaha vad jag skrattar här (stackars arbetskamrater). Fråga: Har du använt upp kondomerna? Puss o hej coola tjej, stråk ikväll o hela helgen lång!

2006-07-21 @ 16:35:20
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback