Östersund i fokus

Igår kom vi tillbaka efter en skön helg i gamla Östersund. I Östersund avr det livat och glatt. Oj oj oj. Det är inte alltid det händer något i den där staden, men när det väl gör det då är det verkligen fullt ut. Tvåvånings "öltält" mitt på torget, massa isskulpturer, upplysta byggnader, happenings och galenskaper som höll på i en hel veckas tid.

Det var skidskytte-VM! En sport som iallafall inte jag varit intresserad av förut och som har lite nördvarning över sig har helt plötsligt blivit skitcoolt och typ det mest spännande man kan kolla på just nu!
25 000 personer på skidstadion samtidigt, succé!


     


Här kommer lite bilder från det fränaste jag sett på länge. Ljusspelet på vårt fina rådhus som visades varje kväll! Det höll på i ca 10 minuter med ljud, häftiga färger och mönster. HELT FABULOUS!
(varför hade man inte videokameran i beredskap?!)


         

image528

Kommentarer
Postat av: lippe

Snygga bilder från ljusshowen! Det var ju veckans höjdpunkt - om man bortser från när jag piskade Morgan på techsled:en!

Bild på dig på elvispen. Hejsvej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback