Puh!

De senaste dagarna har jag gjort det här:
Pluggat, jobbat, sovit, ätit. Thats it.

(Ok, klämde in lite korridorsfest i lördagskväll, det var ett fint avbrott!)

Det vankas tenta på onsdag, mastodonttenta dessutom (12 hp). När jag äntligen lyckats ta mig igenom det viktigaste i alla olika avsnitt blev det TJUGOSJU sidor med anteckningar!! Gaaah. Nu ska jag bara lära mig det också...

Igår satt jag hela dagen och läste om ägg, socker, salt och bakning. Bakningen gjorde mig så inspirerad att jag var tvungen att ha ett praktiskt inslag i allt teoretiskt Jag bakade rågsiktsbröd, och fortsatte med teorin medans brödet jäste! Mycket effektivt! 

image513

Yummie säger jag bara. Blev kanongott.
Om nån känner sig sugen att baka dessa så finns receptet på Rågsiktspåsarna.

Det var allt från mig.
Back to working with my brain.


Kommentarer
Postat av: thilda

27 sidor var ju en bra sammanfattning, jag är ju helt knäpp och har närmare 60 sidor, gah..!!!! inte för att jag någonsin kommer lära mig allt..

Postat av: En lång, hungrig kille

Här sitter man och väntar ivrigt på att få njuta av goda mackor och vad ser man, du har bakat bröd utan att bjuda in mig..

2007-11-26 @ 20:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback