Inspiration #1

Här kommer lite matinspiration för alla er som inte vet vad ni ska äta!

Jag satt och läste i boken "Vad ska jag äta?", en bok som vi ska läsa på kursen. Där står allt man ska äta ofta, ibland eller helst inte överhuvudtaget. Mycket inspirerande bok. Under tiden jag läste kom jag att tänka på att jag inte ätit potatis på flera veckor, och det ska tydligen vara en "basvara" i kosten som ska äta rätt ofta.. Så jag tog slag i saken och inhandlade lite päror på Folkes Livs till lunch.

Detta blev resultat, GRYMT gott OCH nyttigt tro det eller ej!



Jag ugnsbakade skivor av potatis och äggplanta i ugnen med olivolja, salt och franska örter (på burk) i 20 min. Till det keso och en hårdbrödmacka med skinkost bara för att få lite kött!! Fantastiskt.

Nästa gång ska jag nog äta en kycklingfilé till istället för skinkosten.... var inte allt för mättande nu. Detta rekommenderas verkligen! Gott, enkelt och nyttigt!

Snart ska jag och mina norrländska polare på "recce-mottagning" på Norrlands nation. Det ska bli skoj. Det väntas gratis mat och rödvin. Finfint.



This is me. Observera mina fjärilar i bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej!
Verkar som ni hade en trevlig helg i Sthlm! Vilken intressant samling människor! Ser att du blivit en fenapå att laga mat..jag har ett skräckexempel från gymnasiet som jag kan dela med mig av..potatisbullar(mums!)+ beasås(mums!)= KATASTROF! Don't try it..
Kram/Alex

Postat av: kakan

ditt fel: jag är hungrig.

2007-01-31 @ 20:25:30
Postat av: lippe

Ja det är väl inte mer än (mat)rätt att du börjar laga sånt där nyttigt nu när du ska förväntas kunna sånt framöver!
Men du, akta dig för köttdarret!

2007-01-31 @ 22:44:24
URL: http://www.elvisp.se
Postat av: Ängla

Snabb fråga; är du recce denna termin?

2007-03-12 @ 19:56:50
URL: http://vildangeln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback