Hänt i veckan

Efter ett ihållande pushande från alla håll om lite uppdatering här på bloggen, kommer här ett efterlängtat inlägg!

Ja nu har som sagt det seriösa livet satt igång här i Uppsala. Eller njaa, man har väl inte riktigt fått igång plugghjärnan än men ändå. Har kört igång med både kemi och fysiologi och det går framåt i en rasande fart. Skoj iallafall att det finns lite kemi-kunskaper kvar som sakta kravlar sig ur hippocampusen...!!

Nog om plugget.

Jag har umgåtts en del med ett gäng roliga tjejer från diverse håll i landet t.ex. Sundsvall, Eskilstuna, Gällivare o Kalix. En skön blandning helt enkelt. I måndags var vi på en av alla typ hundratals biosalonger i den här stan och såg "Deja vu" med Denzel Washington. Grym film! Finurlig, tänkvärd och spännande film som jag rekommenderar.

deju vu

Galet med den här kylan. Här tror man att man flyttat till den varma södern, men icke. I onsdags kväll var det -17c och jag höll på att frysa låren av mig eftersom jag varken har långkalsonger eller täckbyxor här. Vi har säkert 2 dm snö och det är superfint! Får se hur länge den stannar.

 

From my window on Rackarbergsgatan

Annars har jag fajtats med min cykel en hel del under veckan, den vill inte riktigt samarbeta. Hade lite luft i framdäcket och slog till på en cykelpump på Claes Olsson. Men när jag skulle pumpa däcket lyckades jag på nått vis istället pumpa UR ännu mer luft. Crap. Nu är däcket helt platt, skittrögt att cykla och snart måste jag inse att det nog är punka... Utan cykel i den här staden blir man nästan invalido.

Igår kväll hängde jag med min snälla kusin Elin och min gamla vän Viktor som numera är mina grannar. Vi tog en välbehövlig sväng till Ica Maxi och storhandlade först, och sen åt vi massa cookie-glass hos Elin. Mycket trevligt med lite släkt i närheten!

Idag var det skola från 8-12 och sen en låååångfika med Jenny och Sara-Maria på Ovandahls, ett mysigt fik i stan. Nu går jag mest och väntar på att tiden ska gå och bli 22 (rim!) för då kommer Mogge på besök! Jiihhooo! Kul både att såklart träffa honom och visa honom mitt nya hem, men också att få mumsa lite på hjortronsylten som morsan skickat med...=)

Imorgon blir det inflyttningsfest hos Mogges kompis i Stockholm om planerna går som planerat. Ska bli roligt det.

Thats all from me.
Over and out.


Kommentarer
Postat av: din kaka

Wiho, blogginlägg!
Sääkert att det är hjortronsylte su ska sma...nej, det var iget.
Hörru, hur lång tid tar det att ta sig till sthlm, och vad kostar det... från Uppis dådå. P u s s.

2007-01-26 @ 19:20:36
Postat av: lippe

Tacka mig för mylschtsylscht-idén!
Men nänä, man klarar sig utan cykel också. Får lita på apostlahästarna!

Imorn ska jag träffa Christer Fuglesang!

Postat av: suus

det där lär ju inte helt fel... Ha så kul i estocolmo!

2007-01-27 @ 11:00:38
Postat av: Gabol

Nu blev jag sugen glass jag! Ja, cyklar är bara skit,antingen trasiga eller stulna, but as we say: you can´t live with them, you can´t live without them...hur går det med resplanerna?? kraam på dä!

2007-01-28 @ 17:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback