Kräftor, Badtunna & Winnerbäck

Men vad mycket trevligt som jag vart med om på sistone. Vet knappt vart jag ska börja...

Det som ligger närmast på näthinnan just nu är förståss den mycket trevliga kräftskivan i Manges stuga i lördags kväll. Massor med goa kräftor, superfint väder, en hel drös med trevliga människor, en mysig badtunna vid Indalsälvens strand samt diverse goa drycker (och en mystisk melon). Kan det bli bättre?! Näe.

Kräftorna var mumsfillibabba och så fort magen sa stopp var det dags för tunnan. Där sprang vi upp och ned mellan älven och den kokheta badtunnan i timtal, medan solen gick ner brevid oss. Lite tajt om plats när man tryckte ner 14 pers i karet, men det var bara mysigt! Kvällen kryddades lite extra med härliga kommentarer om bl.a. flugsmällor samt senare köttbullekrig...=)

Til råga på allt så vaknade vi dagen efter upp till en spegelblank älv och strålande solsken, så söndagen tillbringades på dynor i horisontalläge på Manges gräsmatta (för det mesta i skuggan pga den stekande solen (i Jämtland, jo det är sant!?)! Även då var det svårt att hålla sig för skratt när alla möjliga disskutioner om bl.a. moppfylla haglade. Tusen tack till Mange för en mycket trevlig tillställning. Jag lovar att bjuda igen nångång!

En annan händelse i förra veckan som tål att nämnas är ju Winnerbäck konserten i Halmstad förr förra fredagen. Finväder då med, en gräsmatta vid havet fylld med Lassefans och en grym konsert. Det var jag och lite gammalt Rajtan folk som var där och röjde tillsammans... Mycket skoj!

Här följer några gobitar från veckan som gått.

Melooon
Melooon!

Kräftskiva
Årets första kräftskiva. Gott!

Snyggingar
Men duuuu vilka läckerbitar!

83919-7
Badtunna med HETT innehåll...

Myspys
Anders, Mange, Karin....å jag trampar på en glasbit?? Eller?

Åah sommar
Det här är vad jag kallar sommar!

Lasse, Lasse!
Lasse, Lasse, Lasse!

Jag hugger i sten
Jag å Pillan hugger i sten

Lina, jag å Pillan på vild fest
Oj oj...här går det vilt till. Lina, jag å Pillan.

Nu har jag ju börjat jobba, men så fort jag har tid kommer jag hänga här, på min egen blogg och drömma mig tillbaka!! PUSS Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback