I valet och kvalet..

Näe, jag gillar INTE att behöva bestämma mig i viktiga framtidsfrågor...

Idag har varit en funderardag. Ska jag flytta? Eller stanna? Ska jag läsa psykologi som jag kom in på? Eller köra komvux igen och hoppas på dietist till hösten? Eller jobba och satsa allt på högskoleprovet? Ska jag tacka ja till studentrummet i Uppsala som jag ligger etta på imorgon? Eller ska jag först se om jag kommer in på kostvetenskapen i andra urvalet? Ska jag verkligen ha en till vinter i rad utan snö och skidor? Eller ska jag stanna, åka skidor och umgås med mina kära vänner lite till? Bläääää. Crap.

Det hade varit så enkelt om jag kommit in på min dietistutbildning i Uppsala som varit mitt mål i livet ett bra tag nu. Hela hösten har jag kämpat. Då hade valet inte varit svårt, jag hade dragit direkt. Nu är jag 20:e reserv, har hamnat i nån sorts mellanvariant. Jag har kommit in i Uppsala, jag har boende, men det är inte den utbildning jag egentligen VILL läsa. Skit.

What to do?

Snart är det bara upp till min "magic eightball" att bestämma, eftersom deadline är imorgon...=)

8 ball

Kommentarer
Postat av: Kakan

Haha, let the magic eightball decide!! :) "I'd rader not tell you now" eller "Reply hazy, try again" Om du verkligen vill åka så ska du åka! Men om du VERKLIGEN vill bli dietist satsa på det fullt ut då, och läs upp mer betyg, du kanske kan göra det i Uppsala om det är dit du vill. Om jag ser till mitt eget bästa så ser jag hellst att du stannar i stan ett år till, så drar vi båda två nästa höst, så kan denhär stan sakna oss bäst den vill... Mouhahaha *försvinner in i mörkret i en jättedramatisk slutscen*

Postat av: Nordenmark

Klart du ska komma ner och umgås med oss i Uppsala :) Oi! oi! oi!

2006-12-21 @ 15:05:11
URL: http://www.slanet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback