Christmas!

Då var glada julen slut för i år då.
Det blev en händelsrik och annorlunda julafton.
Inte alls långtråkig som de kan tendera att vara ibland.

Julafton började med en skräckupplevelse... Jag satte mig till bords för att njuta av den hemmagjorda tometegröten vid frukostbordet. Mmmm va gott det ska bli tänkte jag och slevade upp en STOR portion gröt i tallriken och strödde på massor av det jag trodde var kanel och socker, och så mjölken. Då tyckte jag att det luktade lite konstigt, men tänkte inte mer på det. Laddade med första skeden, som jag längtat...
Men vilken chock jag fick när jag fick in gröten i munnen!! Det var inte kanel jag hade strött på, det var THAILÄNDSK CURRY!!



Okej att morsan och farsan lärt sig laga thaimat på sin resa, men curry på julegröten var väl att ta i! Närå, hon hade faktsiskt ställt fram FEL burk. Inte märkte jag det inte. Självklart hittade jag mandeln i den portionen som jag fick slänga. Sen knep brorsan den nya mandeln mitt framför näsan på mig....typiskt.

Sedan fortsatte tokigheterna.
Pappa skulle på skojs skull åka iväg och flugfiska på självaste julafton, mest för att det är fränt, och inget man egentligen SKA syssla med den dan. Jag och Anders hängde med för att ta kort på tomtefar i vadarbyxor. Plötsligt när vi står där vid älven och pappa posar med spöt i handen och tomtemössan på så säger han: - Nämen, jag har fått napp jag! Och mycket riktigt, en öring på 1,6 kg fick han upp!



Full i skratt och många fina kort senare drog jag och brorsan hemåt igen. Pappa kunde bara inte ge sig och stannade en stund till.

Sedan var det Kalle, världens godaste julmat, Karl-Bertil Jonsson och tillsist dags för julklappsutdelningen.


Farsan får tv-spelsratt


Klappar och godis


Jag öppnar paket


Brorsan i sitt nya förkläde


Det sista galna upptåget som hände den här julaftonen var när jag i stilla ro pratade med min vän Susanne på telefon från USA. Jag satt i soffan och betraktade julgranen och berättade hur otroligt himla ful gran vi har i år. Den är gles, avhuggen i toppen, helt platt på ena sidan och har knappt några barr (men lite charmig ändå!).


Ju....jag mena fulgranen

Men det skulle jag aldrig sagt. Helt plötsligt ser jag att den börjar luta, jag skriker rakt ut, mamma trodde det brann nånstans, men det var granen som föll! Crasch, rakt ner i soffan. Kulorna flög åt alla håll och de få barr som en gång satt fast ramlade av. Galet. Ingen var ens i närheten förutom jag som satt längre bort i soffan... Så mitt tips, förolämpa ALDRIG en julgran i dess närhet!

Tack alla snälla för julkapparna och de fina sms:en jag fick!!

(jag ber om ursäkt till de vegetarianer som jag råkade skriva "ha en god jul med mycket skinka" till. Sorry, jag menade såklart mycke gravlax...=)

Kommentarer
Postat av: Gunnar Nilsson

Vad roligt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback