Advent nr två

Andra söndan i advent, blir det ANDRA ljuset tänt! (mycket viktig vers så här års)
Jag har ännu inte hittat våran ljusstake, så några adventsljus brinner inte i huset än så länge...

Det har varit en lugn helg. Efter att ha jobbat på dagis i tre dagar, så var det riktigt skönt med lite ledigt igen!
Fredagskvällen bestod först av basket i sporthallen med Karin. Skitspännande match som Jämtland tillslut vann med 3 poäng! Kanon. Sedan hängde vi med Morgan och grabbarna och kollade på "The Village", en bra men rätt så annurlunda film. Vi mumsade på en äppelkaka och Karin fick en järnljusstake i huvudet. Aj aj aj.

Igår lördag var jag och Karin på stan för att handla julklappar. Sune bjöd oss på fika, mycket trevligt. Hälsade även på Morgan som delade ut ballonger på torget! Sen åkte jag hem och bakade KNÄCK. De blev helt perfekta, ni vet sådär hårda först, och när man tar dem i munnen så smälter de och blir alldeles lagom sega. MUMS. På kvällen var det tårtkalas med glögg hos Morgans vän Johannes som fyllde år.

Idag har jag STÄDAT HUSET (just det morsan!) i tre timmar. Det var rätt skitigt faktiskt. Värst var nog när jag hittade en philadelphiaost i kylen som nästan vuxit sig ur kartongen.. Det rann ut någon röd vätska ur den...Uuäck. Vågade inte ens kolla på bäst-före-datumet. Men nu är det iallafall skinande rent i HELA huset! På eftermiddagen åkte jag och Karin (mycket Karin nu! =) till julmarknaden på Jamtli. Mysigt var det, men inte den rätta julkänslan eftersom det inte finns någon snö. Eller jo, vi såg en snöhög täckt med grus. Thats it. Gott med glögg iallafall.

Snart är det träning..

Det var allt från mig idag. Tack och adjö.

Kommentarer
Postat av: Kakan

karin karin karin... me like =)

Postat av: Gabbsan

Det var ett himla tjat om den där Morgan...man skulle ju nästan kunna tro att du är kär! ;)

2006-12-11 @ 23:09:45
URL: http://gabol.webblogg.se
Postat av: Gabbsan

Det var ett himla tjat om den där Morgan...man skulle ju nästan kunna tro att du är kär! ;)

2006-12-11 @ 23:17:21
URL: http://gabol.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback